Re: TeamOS/2 (bylo: Zakupy)

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 24 May 1999 - 23:09:43 MET DST

kelcon napisał(a):
> Niektorzy niestety nie zauwazyli, ze wyszlismy z epoki trybu tekstowego,
> a dobrze wykonana strona z definicji zawiera tyle grafiki aby jej
> wczytanie nie bylo uciazliwe (chocby wp.pl, onet.pl, infoseek.go.com,
> etc.).

Aleś palnął... Najgorsze strony jakie widziałem.

Strona czytelna dla lynxa nei oznacza brak grafiki. Ba, nie oznacza
strony siermiężnej. Po prostu trzeba wiedzieć co w HTMLu piszczy i
pisać, a nie tworzyć. Inaczej mówiąc poznać tworzywo, a potem zająć się
artyzmem. Niestety najczęściej jest odwrotnie i zamiast strony której
można spokojnie dać logo 'this site is best viewed in ANY browser'
trzeba mieć konkretną przeglądarkę. Najczęściej takie strony mogą
wyglądać tak samo po korektach, za to będą czytelne dla każdego.
Pamiętaj, że nasze strony mają dostarczać informacji. Od wartości
duchowych jest domena srt.pl.

> Po drugie, jak mozna promowac "graficzny" system operacyjny jezeli
> strony sprawiaja wrazenie, ze stworzona byly w epoce 286 i HTML 1.0 ?

Ten system ma tą włąśnie zaletę, że nie jest do końca graficzny. PM
Shell jest jedynie programem działąjącym w środowisku OS/2 które samo w
sobie jest znakowe. I chwała mu za to. Dzięki temu ktoś, kto zna trochę
system może o wiele szybciej pracować. To, że M$ na każdym kroku
powtarza, że graficzne=noeocześniejsze=lepsze nie znaczy, że musimy w to
wierzyć.
Są zastosowania, gdzie grafika jest nieodzowna. Ale są takie, gdzie nie.

Jako przykład podam próbę zmiany parametrów sieci w OS/2. Ot, chociażby
zmianę domyślnego gatewaya. Można to zrobić z pulpitu. A można w
\MPTN\BIN\SETUP.CMD zmienić teditem jedną wartość i po zapisaniu odpalić
ten skrypt. Druga metoda jest o wiele szybsza. I o to włąśnie chodzi.
OS/2 daje narzędzia dla mniej zaawansowanych użytkowników w PM Shellu -
a jeżeli ktoś ma ochotę, to może się trochę podszkolić i śmigać po
systemie w trybie tekstowym. O wiele szybciej.

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697