Re: Poscipt

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 28 Apr 1999 - 01:33:45 MET DST

Cześć,

On Sun, 25 Apr 1999 16:13:43, kielpa_at_bydgoszcz.mtl.pl (Mariusz
Kielpinski) wrote:

> Tym razem pytanie kieruje do tych co tworza pliki *.ps
> pod OS/2. Ogolnie odzielono mi rady zeby zainstalowac
> sterowniki jakies drukarki poscriptowej. Tak tez zrobilem.
> Zainstalowalem konfiguracje dla OS/2 i Winos2. Efekt taki ze
> rzeczywiscie pliki *.ps powstaja ale sa okropnie wielkie. Ale
> tylko te co powstaja pod OS/2. Wydruki do pliku *.ps pod Winos2
> z ta sama informacja sa kilkakrotnie mniejsze.

        Zgadza się. Wygląda na to, że driver postscriptowy rozwija tekst na
krzywe (a mam nadzieję, że nie na bitmapy) i dopiero to zapisuje w PS.
Tymczasem sterownik wingrozowy zamieszcza w PS otwarty tekst. Nie
udało mi się tego wyłączyć przy pomocy ustawień drivera. Pytałem o to
na jednej z list międzynarodowych (nie pamiętam na której, bo się już
z niej dawno wypisałem) i dostałem namiar na człowieka, który napisał
był driver zachowujący się po ludzku. Niestety nie udało mi się z nim
skontaktować.

> Jak zmusic
> oprogramowanie aby dawalo mniejsze pliki? Oba typy plikow
> sa poprawne formalnie bo sa odczytywane przez Ghostscripta.

        Ale nie identyczne. Zauważ, że w PDF-ie utworzonym z postscriptu win
można normalnie zaznaczyć i skopiować tekst, podczas gdy w PDF-ach
zrobionych z postscriptu osowego ta operacja się nie udaje.

--
Pozdrawiam,
Jan.