Re: karta 3C905B ...i S3 Trio3D!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 01 Mar 1999 - 08:07:44 MET

Adam Płaszczyca wrote:

> No i właśnie nie ;)
>
> polfonty mają wzorce rastrowe wzięte właśnie z tej DSPRES.DLL.

wlasnie dlatego spakowalem driver i udostepnilem, bo mi dobrze dziala
bez zadnych dodatkow. chyba pierwszy S3 z ktorym nie musialem
kombinowac.
albo skorzystacie albo nie, wasza wola.
po modyfikacji ten newralgiczny plik ma:

411.990 98-01-16 5:54p D:\OS2\DLL\dspres.dll
nie pamietam jak sie sprawdza wersje plikow, ale w tym wisi ze ibm go
napisal.

> Drivery są jeszcze bardziej niechlujne, ni by sięmogło wydawać. Otóż
> zasób fontu w OS/2 posiada zawsze pełny zestaw znaków (256 sztuk) dla
> strony 457 i potem dodatkowe zestawy dla różnych stron kodowych (w tym
> CP852). Nawet w OS/2 wersji US CP852 jest (i jeszcze trochę cyrylicy na
> przykład). Natomiast drivery do S3 niekiedy olewają stronę kodową którą
> podaje system, a niekiedy robią to wtedy, kiedy mają za mało pamięci (w
> OS/2 bitmapy czcionek systemowych są przechowywane w pamięci karty).

to prawda. swego czasu wymienilem pare listow z supportem S3. musze
powiedziec ze mysla jak palanty. uzyskiwalem odpowiedz "kupic wiecej
ramu" albo "tak ma byc". chyba kolejny majkrofon sie trafil. blah....

> Zasób czcionki na początku ma tablicę wskaźników która zawiera
> informacje o szerokości znaku, ilości linii i co najważniejsze o
> położeniu początku bitmapy we wnętrzu zasobu.
> Zasoby w polfontach mają jedynie podmienione wskaźniki w stronie 457
> tak, że wskazują bitmapy z polskimi robalami. I tyle. Po prostu to
> działa :-)

mi dziala i bez tego :)))) wlasnie dlatego zarzucilem te drivery.
sa one do s3trio 3d. przypominam adres:

http://pc69.wbc.lublin.pl/drivery/ i tam jest tylko jeden plik.

--
 /===================================\    oOOo    W temperaturze zera