uwagi do stron (pure ascii text:)

Autor: Pawel Walkowski /Hal052/ (paulw_at_polbox.com)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 14:06:31 MET

Czesc :)

Przepraszam za wysłanie tekstu w HTML-u (zwalmy to
na prawo Murphy'ego o nieczytaniu przez użytkownika
komunikatu zanim kliknie w OK :) - dzieki Przemku za
zwrócenie mi uwagi.

A teraz do rzeczy - kilka uwag o naszym WWW:

Należę do Teamu od miesiąca. Od mniej więcej dwóch
lat nie miałem z OS/2 nic do czynienia i oto postanowiłem
się nawrócić. Pierwszym celem ekspedycji w poszukiwaniu
wszelkich newsów stała się strona TeamOS/2pl. I czego
się z niej dowiedziałem? Że TeamOS/2pl istnieje. Oprócz
tego mogłem sobie poczytać "kawały o M$" i parę
nieaktualnych danych w "News". Moim zdaniem, jeśli email
i lista mają stanowić sposób wymiany informacji dla
"wtajemniczonych w OS/2", to WWW powinien chyba
pełnić rolę informacyjną dla "reszty świata".

Kilka uwag odnośnie języka...
Nie jestem szczególnym znawcą tematu "o poprawności
języka" (co widać chyba na przykładzie mojego tekstu
"Refleksje o OS/2" :), ale wydaje mi się, że skoro
takie "potworki językowe" - bo za takie je kiedyś uznawano -
jak np. "klikać", weszły na stałe do naszego języka, to
dlaczego nie miałoby się tak stać ze "screenami", "newsami",
"bugami" itp? Nie twierdzę, że jestem zwolennikiem "napędów
dedykowanych", ale dlaczego mamy "walczyć o czystość naszego
języka" kosztem komunikatywności treści? Przyznaję, gubię się
trochę w tym temacie...

Pozdrawiam :)

--
Pawel Walkowski /Hal052/