Re: "Zawieszenie" IBM1S506.ADD - solution

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 22:54:55 MET

Witam,

        Dawno, dawno temu zgłaszałem problem z zatrzymywaniem butowania OS/2
na całą minutę. Winowajcą był IBM1S506.ADD, a w każdym razie to na nim
zatrzymywał się system. Szczegółowy opis problemu jest pod koniec
listu. Próbowałem:

        - wyłączyć busmastering w kontrolerze
        - zamienić miejscami urządzenia na na drugim kanale (CDROM i ZIP)
        - zmienić ustawienia BIOS-u
        - nie pamiętam co jeszcze

        Na liście radzono mi przezworkowanie samotnego urządzenia slave na
drugim kanale, co z braku samotnego slave'a nie miało zastosowania w
moim systemie.
        Skutku moich działań nie było żadnego albo był jakiś pomijalny (np.
"przestój" obniżał się z ok. 60 do ok. 40 sekund).
        Wreszcie udało mi się problem rozwiązać, poniekąd zresztą
przypadkiem. Otóż znalazłem w IBM DDR nowe drivery dyskowe
(IDEDASD.EXE). Daty pliku nie pamiętam (prawdopodobnie 98-10-13), bo
mi się skopała podczas przenoszenia; wielkość: 131180 B. Zawartość:

ibm1s506.add 54.090ˆ98-10-08ˆ 16:17
IBMATAPI.FLT 30.476ˆ98-05-08ˆ 14:03
ibmidecd.flt 24.156ˆ98-09-24ˆ 10:59
IDEDASD.DDP 317ˆ98-04-24ˆ 13:04
os2dasd.dmd 40.808ˆ98-04-22ˆ 16:38
README.TXT 23.073ˆ98-10-13ˆ 12:56

        Jak widać, dwa drivery są całkiem świeże (ibm1s506.add i
ibmidecd.flt), pozostałe są nie starsze niż w FP 06 UK. Niewykluczone
zresztą, że nowe drivery są zawarte też w którymś z nowszych
fikspaków.

        Efekt w moim przypadku: "zawieszenie" na ibm1s506.add skróciło się z
ok. 60s do ok. 10s, czyli wystarczająco radykalnie, jak na moje
potrzeby. Używam tych driverów jednak za krótko, aby ocenić ich wpływ
na cały system.

--
Pozdrawiam,
Jan.