Re: Profesjonalne serwisy

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 18:02:19 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Dobrze sie nawiguje WebExplorerem i Lynxem. Dla Netszkapy nie
> jest to rozwiazanie na poziomie...

        Dlaczego dla Netscape strona bez ramek miałaby być "rozwiązaniem nie na
poziomie"? Zewsząd straszą strony w których nadużywa się ramek - strony
podzielone na obszary wielkości znaczka pocztowego, w dodatku często
dostosowane do 1024x768. Masz 800x600 to tylko się powiesić - nic się w
tych ramkach nie mieści (a często autor "zapomniał" o paskach
przewijania).
        A już zupełnie chore jest to, że w każdej z 10 ramek używa się innego
tła innej czcionki (różne kolory) i zupełnie niezharmonizowanych grafik.
Całość przypomina pizzę.
        Jeden z moich kolegów (początkujący webmaster) w rozmowie stwierdził
"bo wiesz na stronach www to z lewej strony _musi_ (podkreślnie moje)
znajdować się spis treści, a reszta jest ładowana z prawej". Tak oto
rodzą się "standardy" projektowania stron...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */