Re: Profesjonalne serwisy

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (teamos2_at_calder.com.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 08:02:34 MET

On Thu, 5 Nov 1998 22:53:29 +0100 (CET), Adam P aszczyca wrote:

>Moim zdaniem jeżeli jest duże menu, to w ramkach też przeszkadza (bo
>jest duże). Najlepiej mi pasują strony 'drzewiaste'. Czyli schemat typu
>strona główna (powitanie), menu (taki spis treści) i potem strony z
>wiadomościami (ewentualnie kilka stron w łańcuszku następna-poprzednia).
>Wystarczy na każdej ze stron informacyjnych dać linka do spoisu treści i
>po kłopocie.

Tak, ale jest to tak samo wolne :)

>Co więcej - ramki maja ten mankament, że menu nie może byc zbyt
>skomplikowane (nie wyobrażam sobie kilkupoziomowego), co przy jedenej
>stronie ze spisem nie jest problemem.

Tu sie klania Javascript 1.2 - niestety kompatybilny tylko z Comm/2. Mozna robic
drzewko, ale wszystko wtedy od rozdzielczosci zalezy...

> Poza tym można zawsze w spisie
>treści dać tylko główne hasłą, a szczegóły dać dopiero na stronach
>poszczególnych działów.

Ale tych działów jest już za dużo, na spis treści na każdej stronie!

>Łącząc to ze strukturą katalogów na serverze
>uzyskuje się logiczną strukturę łatwa do przeglądania, przeszukiwania i
>bookmarkowania - o Tym Lechu też pamiętaj - bookmarki działają na adres,
>a nie na to co w ramkach. Dzięki temu traci się czas na dotarcie do
>konkretnej strony, zamiast od razu ja wywołać.

Właśnie spreadziłem - klikam na ramce RMB i daje ad to bookmarks. Dziala -
wywoluje bezposrednio strone, a nie frameset...

>Do tego jeszcze dochodzą plany dołączenia bazy danych. I tu jest dość
>mocny opór ze strony DB2WWW czy Net.Data. Oczywiście da się, ale trzeba
>się z tym bawić.

I tak bedziemy sie musieli bawic :)) Ale wpadlem na kompromisowy pomysl :))))
Zrobim strony dynamiczne - jedno pytanie na poczatku w JavaScripcie - wersja z
ramkami, czy bez? A dalej sie juz dynamicznie bedzie robilo :)

>Reasumując - Lechu, za ramkami jest tylko jeden jak na razie argument -
>że Tobie się one podobają.

Chyba przytoczylem troche wieksza liczbe argumentow. A wasze podstawowe - o
profesjonalnych site'ach upadly...

>W moim odczuciu nie ułatwiają one nawigacji,
>a za to przeszkadzają w odbiorze stron i w docieraniu do konkretnych
>wiadomości. Są po prostu zbędnym bajerem.

Tak samo jak obrazki... Wszystko mozna tak traktowac...

>Wybacz, ale jak będę chciał;
>bajery obejrzeć to sobie M$ Windows zainstaluję. Dla mnie site ma dawać
>w jak najkrótszym czasie jaknajwięcej informacji.A do tego ramki się
>cieńko nadają.

Do tych zastosowan najlepszy jest Lynx - w nim nie bedziesz mial problemow...

Lech Wiktor Piotrowski
TeamOS/2 Poland Webmaster
www.calder.com.pl/TeamOS2/
OS / 2 = Win ^ 98 <=> Win > 1