Re: Przesiadka na Warpa 4PL

Autor: Marcin P. Ciaszczyk (ciaszcz_at_micros.micros.com.pl)
Data: Sun 11 Oct 1998 - 15:21:44 MET DST

> Przyczytywalem sie opiniom na temat OS/2. Dalej nie wiem jednak jak wypada w
> porownaniu z Linux'em. Komputera uzywam do odtwarzania, edycji i nagrywania
> dzwieku (nie profesjonalnie), uzywam edytorow tekstu, nagrywam plyty,
> skanuje, gram sporadycznie, ostatnio korzystam z przegladarek, maila i
> newsow.
Z muzyka wiekszych problemow nie ma. Nie licz oczywiscie na std narzedzia
w systemie typu edytor dzwiekow, musisz znalesc sobie soft, ktory bedzie
ci pasowal. Spotkalem sie z jakimis programami do obrobki wav-ow i mid-ow.
Nagrywarki sa. Programy do kompresji (wav->mp3) sa duuzo szybsze niz pod
winda, a odtwarzanie mp3 jest duzo bardziej stabilne.

> Jak wypada stabilnosc obu systemow w odniesieniu do latwosci obslugi? Czy
> jezeli nie bede uzywal kompa jako serwera warto w ogole myslec o Linux'ie?

Stabilnosc porownywalna, latwosc obslugi zdecydowanie na korzysc OS/2

!W OS/2 nie wystepowal "od nigdy" problem wrazliwosci na rozne nukery czy
inne teardropy, ani nie bylo problemu z bledem w Pentium. Tworcy jadra
linuxa (chyba to bylo 3.0.30) przyznaja sie, ze blad usuneli wzorujac sie
na OS/2

Mimo to warto myslec o linuxie. Oczywiscie jako drugim systemie na
maszynie obok OS/2

> Czy Warp 4 PL jest duzym krokiem naprzod w stosunku do Warp'a 3 PL (kumpel
> go mial ale cos nie bardzo sobie radzil)?

Glownie pod wzgledem GUI-a. W4 pierwotnie byl troche mniej stabilny, niz 3
(za szybko jak dla mnie go wypuscili) ale po doinstalowaniu fixpackow
jakosc pracy sie zdecydowanie poprawia.