Re: Przesiadka na Warpa 4PL

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 14:12:32 MET DST

jasio_at_nowhere.pl (Jan Stożek) wrote:

> Są narzędzia firm trzecich/shareware, ale prawdę mówiąc nie
>próbowałem ich. No i security jest na poziomie G95.... pardon, o 10%
>lepsze - OS nie udaje, że ma jakiekolwiek wbudowane security, a G95
>trochę tak. ;)

Oczywiscie, ze OS/2 nie udaje. Po prostu jest powiedziane, ze trzeba
sobie zainstalowac IBMowskie Security Enabling Services a nastepnie
zakupic (albo napisac) oprogramowanie, ktore je wykorzysta do
zabezpieczenia systemu. Jest np. Secure Workplace (niestety o ile
pamietam za kilkadziesiat $). Jak dla mnie mozliwosc tworzenia
uzytkownikow i przydzielania im praw do zapisu na dysku jest calkiem
wystarczajaca.
Secure Workplace ma jeszcze jedna mila ceche: wystarczy odebrac
uzytkownikowi prawa do systemowych plikow INI i klopoty z rozwalajacymi
sie desktopami po padzie systemu jak reka odjal.

Do W95 zdaje sie, ze jest cos podobnego o nazwie StopLight Security
(tak przynajmniej slyszalem). Tyle, ze nie wiem na jakim poziomie dziala
- SES jak twierdzi IBM poprawiaja kernel.

                Andrzej Eilmes