Generowanie WAV-ów - rekapitulacja

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 12:55:26 MET DST

Witam,

        Jakąś chwilę temu zgłaszałem następujący problem: szukałem programu,
który wygenerowałby WAV-y o zadanych parametrach, zawierające prosty
dźwięk lub ich kombinację. Grzegorz Szyszło oferował się nawet coś
takiego napisać, ale jak znajdzie wolny czas.

        Z braku lepszych pomysłów znalazłem następujące rozwiązanie: generuję
sobie (akurat w PERL-u, ale może to być dowolny język programowania)
plik tekstowy w formacie:

; Sample Rate 44100
         czas1 probka1
        czas2 probka2

i przerabiam go na WAV-a programem sox (NB. port z linucha) ->
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/mmedia/sound/convert/sox1212.zip

        Sox jest programem do konwersji formatów dźwiękowych, potrafi też
realizować niektóre efekty, jak wyciszenie, pogłos itp.

        Tak naprawdę, to ponieważ plik otrzymany tekstowy jest dość duży, a
skarpetę można nałożyć na rurę, więc lepiej wygenerować WAV-a w jednym
przebiegu:

wavgen.pl | sox -t dat - -s -w -c 1 g:test.wav

        Jestem na etapie badania czystości otrzymanej sinusoidy. Jeżeli się
sprawdzi, to w wolnych chwilach będę mógł się pobawić harmonicznymi.
;)

--
Pozdrawiam,
Jan.