PostScript driver zmienia tekst na krzywe?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 29 Sep 1998 - 13:39:18 MET DST

Witam,

        Mam niejakie wrażenie, że driver postskriptowy zamienia podczas
wydruku tekst na krzywe. Oczywiście, zapewnia to lepszy WYSIWYG i
unika się problemów z fontami, ale z drugiej strony plik wynikowy jest
dużo większy, a do tego praktycznie niezdatny do dalszej obróbki. Czy
można więc zmusić driver do wyplucia uczciwego, "tekstowego"
postscriptu? A może trzeba zastosować inny driver? Ja mam Postscript
300 v. 47.1.

        Pliki sobie skasowałem, więc cytuję z pamięci, ale plik z tekstem i
odrobiną formatowania wydrukowany z winworda pod winosem miał ok. 700
KB, co jest wartością dość normalną, a w zawartości dały się wyróżnić
fragmenty oryginalnego tekstu (fragmenty, bo polskie znaki były
robione jakimiś eskejpami). Ten sam tekst wydrukowany (bez
formatowania) z IBM Worksów miał ok. 4-5 MB, a jego zawartość była
całkowicie nieczytelna. Ponadto, po przekonwertowaniu pliku
GhostScriptem na PDF i podejrzeniu w Akrobacie, w pliku otrzymanym z
wydruku winwordowego można było zaznaczać i kopiować tekst, natomiast
w pliku z Worksów - nie można. I co z tym fantem zrobić?

        Z góry dziękuję.

--
Pozdrawiam,
Jan.