Re: ISDN i OS/2

Autor: Jan N. Waliszewski (tsystem_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 06:25:47 MET DST

Modemy ISDN są programowane rozszerzonym zestawem poleceń Hayesa, tak
więc z grubsza problem wyglada tak jak z doborem modemu analogowego do
OS/2 : jeżeli można w programie komunikacyjnym stworzyć nową
konfigurację modemu, to konsekwentnie można wyedytować stosowne dla tego
modemu stringi inicjalizacyjne. Innym pomysłem może być zastosowanie
routera ISDN, który jest konfigurowany za pomocą złącza szeregowego
poprzez telnet, a poszczególne komputery komunikują się zaa pomocą
TCP/IP. A jak wiadomo TCP/IP w OS/2 jest dostępny co upraszcza sprawę.
Generalnie modem ISDN jest dobrym pomysłem dla łączno¶ci punktowej
pomiędzy dwoma komputerami (szybki transfer danych, videokonferencje,
...), za¶ router ISDN jest lepszym rozwiązaniem w kategorii
"korporacyjny dostę do Internetu".
Rekomenduję routery ZyXEL 128 Prestige ISDN i modemy ZyXEL 2864I lub
ZyXEL Omni.net ISDN.

Jan Waliszewski

P.S. Z oprogramowania dla OS/2 pakiet LAN Distance for OS/2 służący do
zdalnego dostępu do Warp Servera wyodrębnia konfigurację dla połączeń
ISDN.

T-SYSTEM,s.c. Jan Waliszewski, Marek Trajdos
Systemy komputerowe - Oprogramowanie - Automatyka przemyslowa
e-mail: tsystem_at_lodz.pdi.net, http://www.t-system.com.pl/
tel/fax. (042) 6336573, (042) 6322232, (0602) 372470