Paraguay.577 - doświadczenia własne

Autor: Krzysztof Stańkowski (stankos_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Sun 20 Sep 1998 - 15:48:18 MET DST

Witam!
Wczoraj tak trochę z nudów skanowałem dysk MCAFFEm i znalazłem... Paraguay.577. w 22 plikach...
Przerażenie...
Pierwsze oznaki myślenia... ;-o ...Coś o fałszywym alarmie pisali w WarpCascie w związku z Javą 1.1.6...
Na szczęście mam prawie całe archiwum WC więc przefiltrowałem je pod kątem Javy i wirusów, szczególnie tego Paragwajczyka.
Co znalazłem? Najpierw info, że ktoś znalazł Pargay:577 (nieco zmieniona nazwa) w czterech plikach dll javy 1.1.6. właśnie MCAFFEm. Potem info o czystości tych
plików i przygotowaniu łaty przez MCAFFE'a na swój skaner.
Niby wszystko w porządku... tyle że u mnie były walnięte nie tylko pliki javy ale kilka exów, między innymi PMview, a co najistotniejsze nie miałem javy 1.1.6 tylko
1.1.4.
Paniczne poszukiwanie w Inecie.... Ściągnąłem nowy dat z MCAFFE'a wersję 3108 no i nowe skanery z AVP.
I nic. Dysk czysty. Nawet śladu inwazji.
Radość... Zdziwienie...
Mimo wszystko do końca nie jestem przekonany co do czystości dysku.
Gdyby nie to, że OSa mam na HPFSie to zeskanowałbym go jecze spod Windy, tak na wsjakij słuciaj.

Wcześniejsze me doświadczenia z wirami to IMMORTAL.xx74 na partycji FAT. Wykrył go MCAffe i chyba nawet usunął...

Zdrówka,
Niech Wasze dyski pozostaną czyste!

Krzysztof Stańkowski
TeamOS/2 Polska