Re: Jak uratowac dysk ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 03 Sep 1998 - 11:56:48 MET DST

Dominik Czechowski <domcio_at_student.uci.agh.edu.pl> wrote:
>Czy ktos wie w jaki sposob mozna odzyskac dane ze skasowanej partycji ?
>
>Dane sa BAAAARDZO wazne, a partycja "sama sie skasowala" podczas
>instalacji jednego z systemow pewnej firmy (poleciala zreszta razem ze
>wszystkimi innymi partycjami na dysku). Sam system zainstalowal sie
>zamiast na partycji 700 MB na wlasnej 66 MB-ajtowej.

jesli dane na tym dysku sa baaardzo wazne, to zrob rzecz nastepujaca.
1. znajdz drugi dysk, na ktorym wykonasz kopie. musi on miec
   taka sama geometrie, moze byc identyczny. moze miec kilka/nascie
   sciezek wiecej, ale glowice/sektory musza byc identyczne

2. podlaczasz obydwa twardziele, i za pomoca nu8 diskedit kopiujesz
   sciezka po sciezce wszystko jak leci na drugi twardziel

od teraz wszystko robisz na kopii dysku:

3. tu sie zaczynaja schody. najlepiej gdybys dokladnie wiedzial jaki
   uklad mialy partycje. zakladasz je fdisk'iem od nowa

4. zmieniasz typy partycji na hpfs , mozesz to zrobic dysk editem z nu8.
   wczesniej sprawdz jaki jest faktyczny numer ID partycji HPFS.

5. startujesz os/2 z dyskietek narzedziowych

6. zapuszczasz chkdsk dysk: /F:3 , domyslna opcja to /F:2 .
   byc moze on odnajdzie ci zgubione informacje.

jesli to nie pomoze, to nie wiem co zrobic.