Re: jak przeniesc os na inny twardziel ?

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 21:11:47 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> coz. skleroza nie boli. jak przeniesc os/2 na inny twardziel ?

        W OS/2 V3 robiłem to kilkakrotnie, w sposób następujący:
1. Dwukrotnie, na wszelki wypadek archiwowałem desktop (zakładka:
"archive/archive desktop on each system restart = on" i dwukrotny
restart systemu).
2. Wkładałem drugiego twardziela (docelowego).
3. Uruchamiałem kompa z dyskietek startowych (Utility Disks).
4. Za pomocą x:\os2\xcopy x:\ y:\ /S /E /H /T /R /O, gdzie x: - dysk
źródłowy, y: - dysk docelowy (nazwy dysków rzecz jasna zmienią się po
dołożeniu nowgo twardziela).
5. Odłączałem starego twardziela - zostawał nowy.
6. System, na nowym twardzielu wstawał po tej operacji. Czasami trzeba
było odtworzyć desktop z archiwum.

Są następujące ograniczenia:
1. Litery dysków muszą się zgadzać przed i po kopiowaniu - jeśli np. na
starym twardzielu system pracował na d:, to na nowym też musi pracować
na d:. Można to obejść ale wiąże się to z utratą desktopu i konfiguracji
konfiguracyjnych - w config.sys trzeba we wszystkich ścieżkach zmienić
literę dysku na nową i za pomocą makeini.exe utworzyć świeże *.ini.
Konfigurację usług sieciowych obawiam się diabli wezmą i trzeba będzie
robić ich reinstall.
2. Trzeba zadbać o zgodność sprzętu na źródłowym i docelowym komputerze,
, lub zawczasu zmienić odpowiednie wpisy w config.sys (dotyczy
interfejsów SCSII) lub przywrócić standardową kartę VGA.

W 9 przypadkach na 10 manewr udaje się. Powodzenia!

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://asua.v-lo.krakow.pl       */