Parę pytan o obiektowosc - [Re: EA w plikach]

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Wed 12 Aug 1998 - 10:30:13 MET DST

On Fri, 7 Aug 1998 11:12:06 +0200 (CEST), Marek Wojciechowski wrote:

>[...]
>Rozczarowujecie mnie Panie Grzegorzu :)
>przeciez eautil robi dokladnie to o co Ci chodzi,
>"eautil -d blabla.ext" obdziera z wszelakich EA plik blabla.ext.

Hi,

Oj dostało Ci się Grzegorzu ostatnio, oj, dostało. :-) Ale nic to
Michałku. Ja przez rok nie zaglądałem do REXXa i Warpa (taka przerwa
wakacyjna) i jak przyszło do napisania paru małych programików to...
szkoda paluszków (do klawiatury). Wolałem sam rozgryść niż pisać na
listę. :-))))))))

Ale do pracy. Proszę o odpowiedzi na kilka pytań. Wynikły z
kilkudniowych badań organoleptycznych plików bazodanowych, adresowych i
łączności internetowych.

1. Czy PMMail w wersji "zapłaconej" ma jakieś narzędzia do _pełnej_
obsługi Książki Adresowej? To co jest teraz do dyspozycji woła o pomstę
do nieba. Pomijam fakt, że PMMail nie jest obiektowy, tzn. nie
współpracuje z WPSem tak, jak powinien (ba, w ogóle nie współpracuje).

2. Czy Communicator 4.04 w stosunku do NN 2.02 (wersja poprzednia) ma
poprawioną obsługę Książki Adresowej? Tworzenie jej z edytora jest
bezsensowne i raczej trudne - to wynika z własnych doświadczeń, nie
tylko wczorajszych.

3. Ja poszedłem w inną stronę. Okazało się, że obiekty adresowe URL
mogą obsługiwać nie tylko adresy WWW (http://), ale również FTP
(ftp://) i E-mail (mailto: - to dopiero po otwarciu NN). Czyli mocno
zagnieżdżona baza adresowa WWW czy E-mail jest możliwa i na dodatek w
pełni obsługiwana przez REXXa i jakikolwiek edytor (najlepszy jest
oczywiście EPM ;-) ). I to jak!!!

Pytanie, czy ktoś ma już jakieś doświadczenia w tej materii? Udało mi
się już zebrać dane na drobny artykuł, ale to za chwilę, na razie mam
trochę innej pracy. Taka baza jest zewnętrzna tylko do NN, bo PMMail
jest odporny ;-) na obiektowość. Poza tym, taką bazę można przenosić do
innej wersji OS/2, czy aplikacji, byle tylko była zgodna z WPSem
(chociaż i to nie jest konieczne - wystarczy mały program jaki napisał
Krzysztof Barteczko w kwietniowym numerze PC Magazine Po Polsku z 1997
r.).

4. Ale z kolei NN 2.02 nie ma możliwości automatycznej filtracji
poczty. Czy w Communicatorze można już zakładać filtry na pocztę?

A tak w ogóle, to _problem_ podręcznych baz danych w OS/2 nie jest
trywialny. PIM jest niereformowalny (tzn. nie można mu nadawać własnych
pól), a kartotekowa baza danych nie ma szybkiego podglądu według
pierwszych liter nazw. Swoją drogą ta różnorodność jest korzystna, ale
w specyficznych sytuacjach trzeba się uciekać do jeszcze innych metod.
Stąd moje doświadczenia z bazami wykonanymi za pomocą obiektów URL,
które jak już pisałem dają się świetnie obrabiać za pomocą REXXa.

Z poważaniem,
URL... tfu, Przemek

Przemysław Pawełczyk (Warpman) Freelance journalist
Os. Centrum B 1/89 Phone +48 12 642-13-00
31-926 Kraków warpman_at_friko5.onet.pl
Poland http://friko5.onet.pl/kr/warpman/