Re: dlaczego OS/2

Autor: Dominik Czechowski (domcio_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 12:25:35 MET DST

On 23 Jul 1998, Adam Plaszczyca wrote:

> Kradziez jako metoda na soft? Hm....

Dokladnie, to jest najlepsza jesli nie jedyna metoda na popularyzacje
oprogramowania. Jesli program jest rzeczywiscie dobry to gosc go kupi gdy
bedzie mial na niego kase. Podam prosty przyklad - ja uzywam OS/2 od jakis
3 lat, ale gdyby nie kumpel ktory mi go pokazal i pozwolil spiracic to
prawdopodobnie NIGDY bym sie z warpem nie zetknal. Co zrobilem gdy tylko
mialem kase ? Oczywiscie KUPILEM i jestem szczesliwym posiadaczem Warpa
4PL. Nie sadze zebym go kupil (nawet wiedzac jaki jest dobry) gdyby nie
wczesniejsze prawie dwuletnie uzytkowanie Warpa 3 (PIRATA). W koncu moglem
miec W95 za darmo! Mam w domu dosyc sporo pirackiego softu pod OS/2 i
powoli, ale systematycznie zamieniam go na wersje licencjonowane. Tylko ze
ja mam dostep do Internetu za darmo i moge sobie pozwolic na wielogodzinne
sciaganie, ale juz i tak bardzo ciezko jest mi sie z kims wymienic, a w
jaki sposob mam ocenic przydatnosc programu jesli nie moge go zainstalowac
i sie pobawic ? Ktos moze powiedziec, ze od tego jest shareware, wersje
demonstracyjne itd. ale do tego tez trzeba miec dostep. Poza tym wersja
demonstracyjne programu zwykle nie ma polowy opcji, albo wrecz ni nadaje
sie do uzywania (przykladem moze byc chociazby NeoN Graphix 3D - zreszta
naprawde swietny program - gdzie w wersji demo (jest na Application
Samplerze) nie mozna zapisywac stworzonych obiektow, wiec nie sposob ich
wykorzystac do stworzenia jakiejs scenki).

Uff.... zmachalem sie tym klepaniem, wiec nie bede juz przynudzal

pOSdrawiam

Dominik Czechowski
Team OS/2
domcio_at_ibm.uci.agh.edu.pl