Re: Remote Access

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 17 Jul 1998 - 10:47:30 MET DST

On Thu, 16 Jul 1998 18:34:34, "Wacek KuÂnierz"
<kusnierz_at_friko3.onet.pl> wrote:

> No dobrze, a jeśli w firmie zostawię komputerek zalogowany do Novella,
> a z domu się z nim połączę, to czy będę miał dostęp do sieci?
> Jeśli nie, to gdzie mogę znaleźć LAN Distance Server?

        Zależy Ci na dostępie do serwerów NetWare? Ja korzystałem ze zwykłego
telneta, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ale podejrzewam, że
przez SSH też się da, a będzie o niebo bezpieczniej. Z tym, że to daje
tylko dostęp do sesji znakowej.

        Nota bene, jeżeli komputer jest w sieci NetWare, to telnet zamiast
sprawdzać USER= w środowisku po prostu loguje Cię do serwera NW i na
tej podstawie albo Ci daje dostęp do maszyny albo nie. Dlatego w
takiej sytuacji każde konto bez hasła to jest poważne naruszenie
bezpieczeństwa.

Pozdrawiam,

Jan.

PS. Mój adres: nowhere = Polbox.