Wracam - Warpman

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Mon 08 Jun 1998 - 22:59:45 MET DST

Cześć Wam wszystkim,

Na początek przyjmijcie wyrazy ubolewania za półroczny prawie brak
odpowiedzi na listy. Pozbyłem się komputera z domu, a w poprzedniej
pracy miałem problemy z pocztą (i nie tylko, ale to już osobna
historia). Obecnie zaserwowałem sobie nowy i NIEZALEŻNY adres
warpman_at_friko5.onet.pl. Tu też proszę o wszelką korespondencję. Co
prawda w nowej pracy mam konto przemekp_at_veracomp.com.pl, ale za to zbyt
mało czasu by odpowiadać na listy, a zbieranie poczty z licznych kont
kosztuje (nie piszcie również na przemekp_at_infoserv.ii.uj.edu.pl oraz
warpman_at_student.mech.pk.edu.pl).
(Panie Jacku, proszę tego ostatniego konta jeszcze ne likwidować! :-)

Dzięki firmie Veracomp mam ostatnio okazję pobawić się trochę
oferowanym przez
nich sprzętem. Na pierwszy ogień poszedł modem US Robotics Sportster
Voice 33.6
Faxmodem External (bez Flash). Działa znakomicie. Przy okazji okazało
się, że
Merlin ma krótkie listy modemów - w plikach modem.iak, modem.lst i
phone.lst - wobec tego trzeba OS/2 Warp 4.0 uzupełnić.
Gdzie tego szukać? Najlepiej na www.os2ss.com, to prawdziwa kopalnia
adresów i najlepszy webowy serwis OS/2 wg. IBM.

Sprawdzałem również nowe karty ATI z serii Charger i Expert_at_Work oraz
Expert_at_Play. Na dołączonym kompakcie są także sterowniki do OS/2,
nawet niezłe. Ale uwaga - nie próbowałem za długo i nie w sesjach DOS i
Windows. Osobiście, gdy tylko zmienię płytę przetestuję je dokładniej.
Gdyby wystąpiły jakieś poślizgi proszę o wybaczenie. Warpowi mogę
poświęcić czas po pracy lub/i w weekendy.

W niedługim czasie sprawdzę nasze nagrywarki CD-R i CD-RW (z oferty
Veracomp). Tym bardziej, że są aż dwa programy do nagrywania - CD Maker
oraz RSJ CD Writer for OS/2. Przy okazji. Jest w świecie na serwerze:

http://rheooptik.fmf.uni-freiburg.de

i w katalogu - www/faq/remmedia.htm

znakomity FAQ poświęcony wymiennym urządzeniom pamięciowym pracującymi
w środowisku Warpa. Oczywiście, jest również mnóstwo plików wraz z
dokładnym opisem stosowania zawartych w nich bibliotek i sterowników.

Ponieważ mój domowy komputer to złom (płyta 486 Ninja Intel, karta
dyskowa HDD ISA z portami I/O, bo własnych płyta nie udostępniała,
pomimo
szpilek(!!!!) oraz CD-ROM x4) byłem mile zaskoczony wbudowanym (!) w
OS/2 4.0 sterownikiem dla karty dźwiękowej AudioBlitz 3D firmy Genoa
(też staroć). Poprzednio próbowałem ją zainstalować w Warp 3.0
korzystając ze sterowników znalezionych na serwerze firmy Crystal (za
radą Timura
Tabiego), ale nic z tego nie wychodziło, a tu bach i wszystko gra!
Brawo Warp 4!

BTW. Jeśli to będzie możliwe, postaram się odpowiedzieć na zaległe
listy.

d-OS-tatków życzę
Przemek