Re: Cos jak smartdrv.exe

Autor: Jan Stozek (jasio_at_remove.polbox.pl)
Data: Mon 18 May 1998 - 22:57:49 MET DST

On Mon, 18 May 1998 17:16:29, "Marek úukawski"
<marekl_at_gdansk.sprint.pl> wrote:

> czy w sesjach doswych pod OS/2 istnieje cos takiego jak smartdrv.exe pod
> czystym dosem?

Jeżeli mnie skleroza całkiem nie myli, to cache OS-a działa gdzieś
pomiędzy resztą systemu (łącznie z sesjami DOS-owymi) a fizyczną
obsługą dysku. W przypadku HPFS jest w ogóle chyba obsługiwany przez
sam driver IFS, obsługuje więc równo cały system, razem z DOS-ami.
Natomiast ktoś mi kiedyś mówił, że niektóre operacje - bodaj np.
kasowanie plików - nie są kaszowane. O ile pamiętam, to zwykła Norton
Kasza na facie potrafila sprawować się sporo lepiej niż kasza OS-a,
zwłaszcza, że się nie ograniczała do 2 MB.

> Proby odpalenia microsoftowego smartdrv.exe (z dos'a 6.22) wywala sesje
> dos'a w powietrze.

        Prawdę mówiąc, mało mnie to dziwi... cache działa naprawdę "blisko"
dysku i w sesji DOS może czuć się nieco odseparowany. Albo raczej -
może zostać odseparowany. ;)

I co? Nie działa?

Jan.