Problem z instalacja OS'a

Autor: Robert Sawicki (sawickir_at_kki.net.pl)
Data: Wed 18 Mar 1998 - 22:49:34 MET

Podczas instalacji OS2 WARP wystapil dosc nieprzyjemny problem
uniemozliwiajacy instalacje. Mam dysk IBM Deskstar 4.3 GB i zostawilem
jakies 700 MB na partycje OS-owa (miejsce nie przydzielone na zadna
partycje - obok partycji primary). Gdy sie uruchomil fdisk OS-owy
wywalim mi komunikat - Mapowanie partycji na dysku 1 moze byc
nieprawidlowe. W takim wypadku uruchomilem fdiska dos-owego i wywalilem
wszystkie partycje. Po odpaleniu OS-owego fdiska nie pokazal zadnego
bledu, pozwolil utoorzyc parycje. Utworzylem BootManagera (startable),
partycje podstawowa i logiczna (instalable). Po zakonczeniu zabawy z
fdiskiem chcial zrestartowac komputer zeby moc uzywac nowyh partycji. Po
restarcie znow wredny komunikat o mapowaniu partycji. Po wystapienu
komunikatu partycje ktore sa widoczne (pomimo blednego podania
wielkosci) mozna tylko usunac. Nie da sie zainstalowac nowej,
BootManagera ani ustawic jakiejs istniejacej jako instalable. Co
ciekawsze po utworzeniu partycji OS-owym fdiskiem dysk nie byl widzialny
przez dos-owego (wieszal sie), a jak poszedlem do kumpla, pod
PartitionMagic pokazywal blad w tablicy partycji (ktorej z reszta nie
bylo - fioletowy kolor - tez nic nie mozna bylo z tym zrobic). Uratowal
go dopiero Seagate'owy DiskManager (OnTrack).
Jezeli ktos spotkal sie z podobnym problemem albo ma jakies propozycje
to prosze o kontakt. Osobiscie uwazam OS'a za jeden z lepszych systemow
dla PC'tow i troche zirytowal mnie powyzszy fakt (IBM nie dziala na
IBM'ie???). W koncu nie mam zamiaru bawic sie jeszcze przez jakis czas
(do momentu zmiany dysku lub nowszej wersji OS'a) na wytworze chorej
wyobrazni Bill Gates'a i jego pracownikow...... bo pracowac to sie na
tym nie da. NT'ka w ciagu 2 godzin udalo mi sie zawiesic 3 razy (nie to
zebym sie specjalnie staral ;-)

Pozdrawiam

Robert Sawicki
sawickir_at_kki.net.pl