Re: Czy warto kupic OS/2 ? Pomocy!

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 21:37:53 MET

On Fri, 13 Mar 1998 09:31:29 +0100 (CET), Nifhelm wrote:

>1. Czy oplaca sie instalowac najnowsza wersje, czy lepiej
>wczesniejsza?

Najnowsza (Warp PL 4.0) + FixPack 2 PL chodzi bez zarzutu.

>2. Ile miejsca na dysku zjada taka instalacja?

Pelna to okolo 300. Minimum 30.

>3. Jak wspolpracuje z Windows 95 (98) :-\ ,slyszalem, ze OS uruchamia
>go pod wlasna kontrola ?

Nie. Programy Win95 pod OS/2 zasadniczo nie chodza.

>4. Jak wspolpracuje z programami pod DOS i Win 3.x ?

Bardzo dobrze. Czesto lepiej niz DOS i Win3.1

>5. Czy po wyjsciu (przy restarcie komputera) w tryb DOSa calkowicie
>oddaje mu kontrole, czy tylko go emuluje.

Calkowice przelacza sie na DOS (przy opcji DUAL BOOT).

>6. Co ze sterownikami szczegolnie dla kart graficznych i muzycznych.

Wiekszych problemow nie ma. Czasem sa problemy z nietypowymi.

>7. Co ze wspolpraca z CD-ROM, slyszalem, ze moze miec z nim problemy.
>Ja osobiscie uzywam dosyc starego ( 2x ) jeszcze z wlasna
>karta-sterownikiem, i obawiam sie czy go rozpozna.

To moze byc problem. Generalnie wszystkie Nowe (ATAPI, SCSI) chodz OK.
Starych nie sprawdzalem to nie wiem.

>8. Jakie ma wymagania do w miare komfortowej pracy?

P133, 32MB RAM i w miare szybki dysk (mam teraz Fujitsu 4.3GB,
to wyraznie widac ze chodzi szybciej niz na poprzednim (WDAC 32500).

JT.