Re: Tryz systemy operacyjne

Autor: Piotr Pekala (ppekala_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Thu 12 Feb 1998 - 08:31:46 MET

On Wed, 11 Feb 1998, Rysiek Ziembicki wrote:

> Uzycie BootManagera z OS/2 nie jest mozliwe poniewaz dysk 0 ma
> wieksza pojemnosc niz 2,1 Gb i wystepuja problemy z mapowaniem.

Potwierdzam, to co pisali inni. Tez mam BM na dysku powyzej 2.1 GB i
dziala z OS/2, Linux i NT.

> Bootloader z Win Nt umozliwa odpalenie tylko systemu Win 95 i NT.

:-))

> Lilo z Linuxa pozwala uruchomic tylko Win95 i Linuxa poniewaz
> modyfikuje MasterBootSector i wymazuje BootLoadera z Windowsa NT.

No, nie zgodze sie,
Po zainstalowaniu NT (przedtem partycje pozakladane w OS/2 lub Linuxie ! )
na pierwszej primary dysku zero dodalem u siebie do lilo dysk /dev/hda2 (o
ile dobrze pamietam - pisze z innego komputera, chodzi o partycje z NT) i
zainstalowaniu LILO na /dev/hda. Po wybraniu tej partycjiw LILO startuje
mi wlasnie BootLoader.
Co prawda nie mam Win'95 (alergia).
Zalecalbym nieuzywanie programow do zmian w tablicy parycji z systemow
Microsoft. Takie partycje dzialaja wtedy przewaznie tylko z tymi
systemami.

pozdrawiam,
               Piotr Pekala
Institute of Acoustics Adam Mickiewicz University, Poznan, Poland
e-mail : ppekala_at_phys.amu.edu.pl, http://phys.amu.edu.pl/~ppekala
pgp finger : ppekala_at_rainbow.ia.amu.edu.pl