4.3 GB - cos mnie trafi!!! HELP!

Autor: Adam Bielak (dragon_at_ajax.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 04 Feb 1998 - 20:30:38 MET

Mam problem:

Kupilem ostatnio twardziela Quantum Fireball SE 4.3 GB Ultra DMA-33.
Mam plyte ktora nie obsluguje ani MMX ani Ultra DMA-33. Oprocz tego 4.3 GB
mam jeszcze mojego starego Seagate 1.2 GB (zwykly - nie UDMA).
I z tym 1.2 GB nie mialem zadnego klopotu. Podlaczylem 4.3 GB jako master,
a 1.2 GB jako slave. W BIOS'ie oba sa jako LBA (przy innych ustawieniach,
np. NORMAL lub LARGE dysk 4.3 GB nie ma 4.3 tylko odpowiednio ok. 250 MB
i 500 MB). Partycje jakie zalozylem, to:
 C: 511 MB na DOS'a i G'95
Extended:
 D: 400 MB MB na OS/2
 E: (...) - reszta to juz partycje na dane i Linuxa
Z takimi partycjami zaczalem instalacje OS'a v.3.0 PL Connect. Jak doszedlem
do wyboru partycji i przejsciu do fdiska zglosilo mi sie okienko, z infem,
ze OS potrzebuje min. partycji 35 MB i, ze takiej nie ma. Sorry, ale ja mam
kilka partycji po kilkaset MB - nie wiem co mu odbija? Partycje C: 512 MB
pokazuje jako bardzo duza i smieszna liczbe ktora przy okazji wystaje poza
pasek ktorym moge wybierac partycje. Co ciekawe zamiast tych kilku partycji
(a mam ich od C: do H:) widze tylko 2 - ta z tym smiesznym rozmiarem i
wolne!! miejsce o wielkosci 63 MB. Poza tym jak ustawie sie na tym wolnym
miejscu i nacisne Enter wszystkie pozycje w pojawiajacym sie menu sa
zablokowane (poza Wyjdz i Pomoc) - nie moge w tym miejscu utworzyc zadnej
partycji a ta z tym smiesznym rozmiarem moge co najwyzej usunac. Boot
Menagera nie moge utworzyc. I co mam teraz zrobic - probowalem juz wielu
mozliwych kombinacji lacznie z ustawieniami w BIOS'ie z NORMAL i LARGE i
nic!! Nawet usuwalem wszystkie partycje - dysk nie mial zadnej zalozonej
partycji i wtedy OS pozwalal mi zalozyc max. 63 MB partycje. Zaczyna mnie to
coraz bardziej wkurzac!!! Chyba plyta nie ma z tym nic wspolnego?
Jesli plyta nie obsluguje trybu UDMA to tylko problem w tym, ze HDD nie
osiagnie teoretycznej max. predkosci - chyba dobrze rozumuje ???

Czy ktos mial juz podobny problem lub wie jak sobie z nim poradzic?
A moze wina lezy po mojej stronie?

HELP!!! HELP!!! HELP!!!

Zrozpaczony ..... fan OS'a.