Problem z portem szeregowym

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Sat 31 Jan 1998 - 02:00:44 MET

Cześć,

        Mam problem z portem szeregowym lub modemem, ale raczej z portem lub jego
obsługą (może z buforowaniem gdzieś lub jakimś potrząsaniem łapek...). Otóż:

        Sprzęt: Vectra VL2 4/66, 2xCOM 16550. Modem chodzi na COM2. Na COM1 mam switch
od WatchCata.
        Soft: Merlin PL, nofixpax.
        Modem: SmartOne 1442FX. V32bis+V42bis + fax; chyba jakiś rokłel... nie rozbierałem, ale
jest w obejściu jakiś taki rokłelowaty. Port zablokowany na poziomie 57k6.

        Objawy: problemy z wysyłaniem danych pod OS/2:

        -TCP/IP (IAK): transmisje przychodzące (FTP, POP, HTTP) bez zarzutu (jeżeli są jakieś
zacięcia, to zbyt nieznaczne, aby dało się narzekać albo się przyzwyczaiłem... szybkość
transmisji przychodzącej - zgodnie z teorią dla V32bis + V42bis), telnet bez zarzutu. Natomiast
jakakolwiek próba wysłania czegokolwiek większego (FTP, SMTP client, SMTP sendmail, ICMP
z dużymi pakietami) - zacina się na tajmautach. Także, jeśli klient pracuje w sesji DOS (Pegasus
Mail for Windows). Zwykłe maile przechodzą, również z małymi (kilka kB) załącznikami. Plik z
małym załącznikiem ma po zakodowaniu ca 10-12 KB. Z większymi są kłopoty. Co ciekawe, jak
mam 10 krótkich maili, to też przechodzą. A jeden długi nie chce.

        - LiveWire. Próba wysłania czegokolwiek (próbowałem Zmodem i Xmodem-1K)
wysadziło mi LW w powietrze w momencie rozpoczynania transmisji (system ocalał)

        - ZOC. Próba wysłania czegoś Zmodemem: zatkał się na tajmautach po niecałych 30 kB.

        - Norton Terminal (NC DOS full screen): Zmodem - przeszło jak burza (!) kilkakrotnie
pojawiły się tajmauty czy inne przekłamania, ale w pliku ponad 200kB było tego 5-6 sztuk. Da się
przeżyć, choć na połączeniu z korekcją raczej nie powinno się zdarzyć. Szybkości transmisji nie
zanotowałem, ale była w miarę przyzwoita (na tyle, że nie rzucała się w oczy jako absurdalnie
niska). Plik wysyłany przeszedł poprawnie.

        - FaxWorks: w zasadzie działa. Czasem pojawiają się problemy, ale to równie dobrze
może być problem linii, bo na ten sam numer raz się udaje, a raz bywają problemy.

        Zmieniłem COM.SYS na SIO.SYS 1.39f czy jakoś tak. Próbowałem na razie na FTP - b/z.
Podejrzewałem coś ze sprzętem (UART, kabel, modem), ale w takim wypadku problemy byłyby
chyba zarówno w sesji DOS jak i native OS/2. Natomiast wygląda na to, że sesja DOS chodzi
prawidłowo, choć porty i tak są pewnie wirtualizowane (a może nie są?) Czyli raczej coś z obsługą
i to gdzieś nisko. Ustawienia modemu były we wszystkich przypadkach takie same.

        Czy komuś to wszystko się z czymś kojarzy? Oprócz ryby, oczywiście... :)

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl