OS2 i Linux

Autor: a (a_at_a.a)
Data: Sat 31 Jan 1998 - 01:45:35 MET

Hi

Pytanie w zwiazku z Boot Manager'em i poteznymi twardzielami. :

Na pierwszym twardym (1.7GB) mam BootManager'a, partycje z OS/2 3.0 i inne
systemy.
Na drugim twardym (850MB) mam Linux'a ale ten dyzio jest juz stary wiec
sprawilem se nowy
o pojemnosci 6.5 GB, ktory podpiety jest do drugiego kanalu kontrolera (dwa
poprzednie do
pierwszego). Tak wiec wszystko dziala kazdy system mozna odpalic za pomoca
BootManager'a i wszystko
jest OK. Zainstalowalem inna wersje Linux'a na tym 6.5 GB twardym i tu
zaskoczenie:
BootManager (ten z OS'a) nie chce wpisac do menu rozruchowego partycji
Linux'a
(ani zadnej innej) znajdujacej sie na tym 6.5GB twardym. Za pomoca fdiska
(OS/2) mozna zrobic partycje
na tymze twardym ale juz zadnej (nawet takiej 10MB) nie mozna sformatowac
bo OS daje komunikat:
" partycja wieksza od 2048MB albo poza 1023 cylindrem " a ani jedno ani
drugie nie jest prawda.
Panowie help ! Co tu zrobic ? Czy w tej wersji BootManager nie potrafi
obslugiwac takich twardych ?
BootManager i OS nigdy mnie nie zawiodly i zawsze jak zmienialem dyski bylo
OK. Co tera ?
(wiem, ze mozna Linux'owego BootManagera zapisac na pierwszym albo drugim
dysku i potem podlaczyc do BootManager'a z OS ale nie oto mi chodzi :)

Tak se mysle: Big HD = Big problem :(

pomocy !

Igor
e-mail: ygreck_at_kki.net.pl