Re: Merlin i siec M$ (part II)

Autor: Micha Morawski (cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl)
Data: Tue 20 Jan 1998 - 11:13:58 MET

On Thu, 15 Jan 1998 14:33:08 +0100, Marek úukawski wrote:
:>czy netbios nie jest odpowiednikiem netbeui?
NETBEUI="NetBIOS Extended User Interface" czy jakoś tak. Zawsze
starałem się wyjaśnić tę kwestię (sobie) w ten sposób, że NetBIOS jest
protokołem sieciowym, a NETBEUI specyfikacją (protokołem?), jak się z
poziomu aplikacji-klienta (DOS LAN Services, IBM LAN Req., Klient sieci
OS/2 dla g95, ...) odwoływać do NetBIOSa. NetBIOS sytuowany jest w
warstwie transportowej. W sumie na jedno wychodzi. Takiego samego
(wspólnie zresztą opracowanego) NetBEUI używa M$ (WfW 3.11, g95) i IBM,
z moich doświadzczeń wynika że różnice są dopiero w warstwie
klienckiej, i stąd Twoje kłopoty.
Pozdrawiam -

Michał Morawski, cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl
Dział Informatyki Cukrowni Lublin SA