Re: OS2 UDMA SUXX

Autor: Jacek Poszytek (szytek_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 17 Jan 1998 - 17:16:52 MET

Marek ukawski wrote:
> On 17 Jan 1998 09:09:41 +0100, Andrzej J. Piotrowski wrote:
> :>Przetestowalem Benchmarkiem nowy dysk. Na starym transfer mialem 4 MB/sec, na
> :>nowym (UDMA) 5 MB/sec, a powinno byc okolo 33!!!
> Zgadza sie 33MB ale z nosnika do kntrolera, lub jakos tak.
Drobna poprawka: z cache dysku do kontrolera moze byc maksymalnie
(teoretycznie) 33MB/s, ale z talerzy dyskowych transfer jest mniejszy,
bardziej zblizony do wartosci jaka otrzymales.
W/g niektorych dobrym testem jest wykonanie polecenia
copy/b nazwa_pliku nul i zmierzenie czasu wykonania.
Gdy pilk ma kilkadziesiat mega otrzymujeny efektywny
maksymalny transfer z dysku.
Ja robie sobie plik wsadowy (t.bat i plik t.rar) o zawartosci:
@Echo OFF
ver| time
copy/b t.rar nul
ver| time

Wazne jest aby byl to jeden dosc duzy plik oraz to aby byl
polozony na poczatku dysku (wychodzi wtedy maksymalna
wartosc).
Oczywiscie test ten najprosciej wykonac pod DOS-em
(pierwsza partycja na poczatku dysku i zapis plikow od
poczatku partycji).

Dla IBM DHEA36480 mam 9.1MB/s przy pliku 156MB czas wynosi
okolo 16s (bez specjalnych driverow).

pOSdrowienia
        Jacek