Re: Merlin i siec M$ (part II) - poprawka

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Thu 15 Jan 1998 - 17:25:30 MET

Hej

Mala korekta

Grzegorz GRYC wrote:
> Marek Łukawski wrote:

-=[Ciach]=-

> Zawsze mi sie wydawalo, ze nie.
>
> Netbios to warstwa IPX/SPX, moze w jezyku fachowym to sie nazywa ciut
> inaczej, wiec nie chce wywolywac wojny o slowa...
To znaczy na pewno w sieciach M$ NetBios jest przenoszony przez IPX/SPX,
a NETBEUI jest wlasnym, prywatnym protokolem M$.

M$ daje protokól NETBEUI w kliencie OS/2 do serwera NT (trzeba miec CD
instalacyjny do serwera NT, cztery dyskietki), ale watpie, by sie to nie
pogryzlo z puszczonym jednoczesnie klientem Novella.
BTW, nie udalo mi sie tego zainstalowac poprawnie na czystym Warpie (nie
Connect), którego przynioslem z domu do roboty mimo, ze moja karta
sieciowa nalezy do tych bardziej kompatybilnych (3Com Etherlink III
509B)

Sugeruje przeniesienie klientów G95 na IPX/SPX with NetBios i powinno
pójsc.
Tak naprawde NETBEUI jest (chyba) niezbedny tylko do prawidlowego
uruchomienia klienta sieci z DOS sieci peer-to-peer Win3.x for
Workgroups, bo z Win wystarczy sam IPX/SPX.
Moze mialem pecha, ale ten pech byl ciut za bardzo systematyczny :-(

Zdrówkot
GG

--
Grzegorz GRYC