Re:DOSiX; bylo: OS/2 - miejsce i czas

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Wed 12 Nov 1997 - 17:51:59 MET

A_J_P_at_it.com.pl (Andrzej J. Piotrowski) wrote:

>IBM ma caly czas szanse na ofensywe, a poza tym znam mnoooostwo osob, ktore
>pytaja mnie, czy na OS/2 jest emulator Windy '95, bo jakby byl, to by sie przesiadly.
>Emulatory beda za moment - DOSiX. Mozna mowic, ze emulator bedzie dzialal wolniej.

>Mi osobiscie kompletnie nie zalezy na windzie - oprocz gier. Softu pod OS/2 jest dla
>mnie wystarczajaco duzo. Jednak, jak bedzie dobrze (czyt. szybko) dzialajacy
>Emulator Windy, to OeS moze zyskac parenascie tysiecy naowych uzytkownikow.
>Czas pokaze.

A co wiesz o DOSiX? Ja wlasnie zachecony ta informacja odnalazlem
strone http://athena.asms.state.k12.al.us/~mylohe/dosix/index.html
Przyznaje ze wstydem, ze zanim sie zorientowalem, ze to dowcip
(bardzo dobry, dopracowany w szczegolach, warto zobaczyc), wyslalem
formularz zgloszenia do uczestnictwa w testach. Usprawiedliwa mnie troche
fakt, ze rwala sie lacznosc, zobaczylem tylko opis dotyczacy instalacji W95
pod Warpem, ucieszylem sie i zapragnalem testowac. Dopiero potem
jakos lacznosc sie odetkala i przeczytalem calosc informacji.
Podsumowanie: 7 facetow ze szkolki sredniej w Alabamie, dysponujacych 6
dolarami twierdzi, ze stworzylo oprogramowanie pozwalajace na uruchamianie
dowolnego systemu pod dowolnym innym systemem (tak, tak, nie przeslyszeliscie
sie,
mozecie puscic pod windows 3.1 Linuxa i Windows NT i to rownoczesnie. A moze
wolicie na procesorze DEC Alpha puszczac Win 3.1 i Win 95? Prosze bardzo.)
Wszystko za darmo. W dodatku na razie nie znaleziono zadnego bledu.
Jest tylko drobny problem: bedzie to dostepne najwczesniej w koncu 1998
roku. Na razie mozna zglosic sie programu alpha (ale dosc wyraznie jest
powiedziane, ze sie nie zostanie przyjetym).

Teraz jak na to patrze, to widze,ze to chyba najlepszy kawal w tym stylu, jaki
widzialem. A moze przeceniam autora tej strony. Moze pracuje na czyjes
zlecenie zbierajac informacje o uzywanym sprzecie i systemach operacyjnych.
Albo dostane jutro 100 e-maili z lancuszkami szczescia i zaproszeniami
do porno site'ow. Mam nadzieje, ze nie, bo klasa dowcipu byla za wysoka.

Natomiast wracajac do OS/2. Rzeczywiscie emulator Win 95 bylby przydatny.
Prawdopodobnie nawet cos takiego daloby sie zrobic i uruchomic przynajmniej
czesc programow. Ale to na pewno nie DOSiX.

Pozdrowienia,
                        Andrzej Eilmes