Re: Demon FTP

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 07 Nov 1997 - 21:24:39 MET

Marek Lukawski <marekl_at_red.gdansk.sprint.pl> wrote:
>Witam,
>czy ktos moze polecic jakiego demona ftp pod merlina.
>bawilem sie juz:
>1) Terje's FTP Daemon for OS/2 - Version 0.57 i jest to wielka qpa,
>2) Hethmon Brothers Ftpd for OS/2 ver. 1.0.6 jest lepszy niz 1) ale nie
>jest poprawnie rozpoznawany przez roznych klientow FTP np. FTPBrowce,
>nawet jak uruchamiam FTPd z linii komend i wymuszam by byl widziany jako
>unix (parametr -unix) jest qpa i po polaczeniu FTPBrowce nie widac
>zawartosci katalogow.
>Mirek Nowakowski polecil mi cos o nazwie "Penquin" lecz nie wiem gdzie
> [...]

probowales tego standardowego dostarczanego razem z os/2 ?
sprobuj tez ZFTPD . jak na razie jest wczesny. nie potrafi
robic virtualnych systemow plikow. jest to uciazliwe, poniewaz
ten daemon udostepnia pliki prawie jak unix (brak mu kilku polecen,
np. cancel). to uniemozliwia chodzenie po dyskach serwera. ten dysk
na ktory sie ftp'nales, jest jedynym dyskiem do ktorego masz dostep.
nawet jesli dorobisz uprawnienia do innych dyskow.

aha. ma dosyc ubogie filtrowanie (access/deny), ale jak na poczatek
wystarczy.