Schrzanione GUI do administracji LAN Serverem pod Merlinem

Autor: Micha Morawski (cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl)
Data: Wed 22 Oct 1997 - 04:43:38 MET DST

W Warpie 3 to było fajnie: uruchamiam "LAN Server Administration", i do
tej pory w menu kontekstowym pod prawym klawiszem dla każdego obiektu
typu plikowego mam "Start sharing","Manage access", "Manage limits", a
dla drukarek "Start sharing" i "Manage access". A w Merlinie qpa.
owszem, mogę zarządzać dostępem, ale tylko pod warunkiem, że dany zasób
z serwera udostępnię jako alias lub UNC. OK, mogę udostępniać. Ale co z
plikami? Pliku nie udostępnię, więc jak modyfikować dostęp do
pojedynczego pliku?! Cały czas mówię o GUI, wiem, że z linii komend się
da.
Kolejny problem: jak z Merlina dobrać się do Error Log i Audit Log
siedzących na LAN Servwerze? (\IBMLAN\NETPROG\lserror.exe zamiast
przeczytać z logu serwera tyle rekordów, ile tam jest, udaje, że
Naprawdę nie mam ochoty przesiadywać przy serwerze ile razy coś trzeba
będzie zrobić.

Macie jakieś pomysły (poza downgrade)?

p.s. Jeszcze mi się przypomniało: znajomy człowiek boryka się z trudno
namierzalną usterką, która objawia się komunikatem zazwyczaj takim:
NET5306: An incomplete NCB message was received. The NCB is the data.
Usterka pojawia się przy kopiowaniu większej ilości danych, tak z
kilkanaście MB, w sytuacji sporego ruchu w sieci. Usterka nie związana
z konkretnym requesterem. LAN Server 4 Advanced, kupa OSowych
requesterów pod Warpem 3, karty sieciowe i huby SMC. Ktoś to miał (i
sobie poradził)?
Pozdrawiam -

Michał Morawski, cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl
Dział Informatyki Cukrowni Lublin SA