Re: problem z instalacja merlina

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_tg.com.pl)
Data: Mon 04 Aug 1997 - 17:51:22 MET DST

On 31 Jul 1997, Grzegorz Szyszlo wrote:

> [...]

Pare uwag od "doswiadczalnika organoleptycznego":

> musisz miec do tego dwie partycje.

Prawda - jedna z zawartoscia CD i druga, na ktora OS/2 bedzie instalowany
(dla do ciekliwych - na pewno z jedenj sie nie da! Chodzi o bledy przy
kopiowaniu plikow na siebie.).

> jedna z FAT na ktora przegrasz
> wczesniej katalogi z OS/2 z poziomu DOS,

Po pierwsze nie musi byc FAT, moze byc HPFS bo chodzi o zawartosc a nie o
system plikow (no oczywiscie musi byc taki, ktory OS/2 czyta a nie np.
NTFS).

> a druga juz jak chcesz,
> najlepiej HPFS na ktorej zainstalujesz osa.

Zgadza sie.

> Po prostu odpalasz
> z dyskietek, a on sam powinien znalezc gdzie lezy merlin.

Zgadza sie. Oczywiscie nalezy skorzystac z dyskietek do instalacji z CD.
UWAGA dla oszczednych:
Tak naprawde wystarczy przekopiowac tylko katalogi \ibminst (to on
powoduje ze nie mozna instalowac z tej samej partycji), \info, \cid i
\os2image oraz plik \os2se20.src .

> musisz zachowac taka sama strukture katalogow jak na plycie. nie mozesz
> zgrywac tego do podkatalogu.

Czesciowo prawda bo zawartosc katalogu \os2image mozna umiescic na
dowolnym dysku i w dowolnym podkatalogu bo jest to definiowane w pliku
\os2se20.src. To wlasnie tego pliku szuka w katalogu glownym na wszystkich
partycjach program instalacyjny. Poza tym jak ktos nie chce instalowac
sieci wystarczy wyremowac lna dyskietce nr 1 (druga z kolei) linie:

set oemprogram=\ibminst\npconfig.exe

Oczywiscie program ten mozna uruchomic rownie dobrze po zainstalowaniu
OS/2 in doinstalowac siec.
Druga UWAGA dla oszczednych:
Jezeli sie nie instaluje sieci mozna usunac cala zawartosc podkatalogu
\cid\img (jest tego troche) OPROCZ \cid\img\mpts bo MPTS jest instalowany
zawsze.

Leszek Gerwatowski
bigl_at_tg.com.pl
Opinions expressed are mine, they are free, and worth exactly what they cost.