Re: Bezprecedensowa LICENCJA.

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Fri 25 Jul 1997 - 03:45:05 MET DST

lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis) wrote:

>Generalnie popieram Twoje stanowisko, ale co kraj to inne prawa, i
>wcale nie jest powiedziane ze producent moze sformulowac licencje jak
>chce. Towar troche odmienny od innych, ale prawa konsumenta nadal
>obowiazuja :-).

Nie wydaje mi sie aby dyskutowana licencja naruszala prawo. Jest
troche idiotyczna (hologram), ale w koncu chodzi im o zasade: "jak
masz 5 komputerow, to musisz kupic 5 kopii programu". Zasada nie taka
znow glupia, i szeroko stosowana gdzie indziej. Stad sie biora tzw.
"site licences".

Niektore koncepty przebijaja sie z trudem, ale w koncu sie przebijaja.
Pamietam czasy gdy dyskutowano sprawe "czy za oprogramowanie powinno
sie placic". Zdecydowana wiekszosc byla (w epoce ZX-80) zgodna ze nie.
Od tego czasu troche sie wyprostowalo. Moze kiedys koncpet "site
licence" tez sie przebije.

Andrzej Lewandowski