Re: Co sadzicie o najnowszym OS2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 16 Jul 1997 - 12:48:37 MET DST

A_J_P_at_it.com.pl wrote:
>In <33CB5019.44E8_at_calder.com.pl>, on 07/15/97
> at 04:30 PM, Tomasz Stelmaszczuk <hal9000_at_calder.com.pl> said:
>
>->Grzegorz Szyszlo wrote:
>
>->> 1. istnieje ibm nfs for os/2 . kosztuje tyle co sam os/2 , mimo ze w internecie
>->> sa osiagalne pakiety darmowe, ktore maja zbliziony poziom techniczny.
>
>->NFS Kit for OS/2 jest tańszy niż OS/2.
>
>Czy ktos moglby mnie uwswiadommic, co to jest NFS?
>
>LWP

Nightmare File System :) a tak naprawde to network file system.
pozwala na zdalne montowanie dyskow. byl stosowany glownie na unixach.
nie ma tu czegos takiego jak logowanie. nie ma i juz. po prostu udostepniasz
jakiejs maszynie dostep lub nie. robisz to na poziomie adresow IP.
czyli jak jakis komputer zostanie zagluszony przez inny, to moze
przejac takze obsluge NFS. i klops. security sie klania.

w merlinie jest cos takiego jak NETBIOS Over TCP/IP . bardzo pieknie
wspolpracuje z unixowa Samba, oraz necrosoft netfork.
ma przynajmniej cos takiego jak zalogowanie, strukture uzytkownikow,
uprawnienia itp.

i tu jest muj zarzut. skoro to dobrze dziala jako SAMBA, to czemu
ten caly glupi NFS jest az tak drogi ? cos ok. 200$ . musial bym zajrzec
w cennik. zreszta tu pisze taki jeden z calder'y , na ich stronach sa cenniki.
trzeba przemnozyc przez zlotowkodolary i przez vate.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |