Re: Polska Klawiatura

Autor: Andrzej Pięta (pand_at_polbox.com)
Data: Thu 03 Jul 1997 - 10:44:40 MET DST

John P. Case, M.D. wrote:

> Dzieä dobry,
>
> Užywam polskiej klawiatury na komputerze majźcym amerikaäskź wersjŠ
> OS/2
> Merlina. Czy mogŠ zapyta†
>
> 1) Gdzie jest ta "litera" na adres na email, Np.
> "jpcase%ibm.net", užywźc "%" zamiast tej
> koniecznej litery, kt˘rź nie mam

   Małpę można uzyskać używajšc prawego klawisza Alt (tzw. AltGr). Jak
sobie naciœnie AltGr i będziesz po kolei wciskał klawisze znaków to z
łatwoœciš znajdziesz brakujšce litery. Małpa to AltGr+V.

> 2) Jaka jest ta kombinacja, žebz pisa† dužź literŠ
> ""?

Nie chce mi się sprawdzać co to za znak (czytam to w Netszkapie, i żade
sposób dekodowania nie podaje co to jest), ale polskie duże znaki można
uzyskać w następijšcy sposób:
Duże polskie znaki z ogonkiem: naciskasz AltGr+6, puszczasz i wciskasz
dużš polskš literę tj. Shift+znak lub wczeœniej CapsLock;
znaki takie jan N: różnica tylko jedna najpierw AltGr+9;
Duże Ż: AltGr+8

  Andrzej Pieta
pand_at_polbox.com