Re: Session Settings + pytanko (bylo -> Re: MKS-Vir Bylo: Gorzej niz Winda)

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 10 Jun 1997 - 21:03:07 MET DST

On Mon, 9 Jun 1997 21:03:16 +0200 (CEST), Piotr Pekala wrote:

>P.S.: Przy okazji mam pytanie, do osob ktore uzywaja Merlina.
> Jakie sa _praktyczne_ (co mozna wyczytac - wyczytalem) przewagi
> Merlina nad poprzednia wersja Warpa. Innymi slowy jak
> wyglada _w codziennej pracy_ porownanie wydajnosci i stabilnosci
> tej i poprzedniej wersji. Zalozmy, ze nie interesuje mnie
> 'Voice oriented stuff' i inne takie. To za co najbardziej cenilem (i
> cenie) Warp-a to wydajna, stabilna praca oraz znakomita obsluga
> sieci.

Jezeli tylko masz od 32MB w gore, to jezeli w Merlinie nie zainstalujesz
OpenDoc i VoiceType, to wydajnosc systemu nie zmniejszy sie. Ale Merlin
potrzebuje na "dzien dobry" jakies 4 MB wiecej. Mialem na maszynce z 36
MB RAM Warpa 3.0 z IAK i ObjectDesktop 1.0. Na starcie zostawalo mi ponad
8MB wolnego RAMu. Teraz pod Merlinem _bez_ ObjectDesktop i z wyREMowanymi
w CONFIG.SYS niepotrzebnymi sterownikami zostaje mi 5 z haczykiem (przy
takim samym zestawie procesow startowanych na "dzien dobry"). Ale poza
tym:
1. Rzeczywiscie wieksza wydajnosc i stabilnosc.
2. Polska klawiatura programisty w systemie, FixPaki jej nie straszne.
3. Wbudowana Java.
4. Do wyboru REXX i Object REXX.
4. IBM1S506.ADD widzi dyski obslugujace S.M.A.R.T., dodatkowy program
pozwala je diagnozowac.
5. Zdecydowanie ulepszone mozliwosci folderow (np. wklejanie do folderow
z mozliwoscia zmiany klasy obiektu).
6. Obiekty typu URL
7. Kilka pozytecznych ulatwien w obsludze okien tekstowych (jednak to
nadal nie Feelx!).
8. Lotus Notes Mail.

To tyle w telegraficznym skrocie i z wlasnego punktu widzenia.

OSciski!
Mirek Nowakowski