Re: Connect przez pear

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Sun 01 Jun 1997 - 00:52:59 MET DST

A_J_P_at_it.com.pl wrote:

>In <33934839.1432059_at_news.nask.pl>, on 05/31/97
> at 01:43 AM, warta_olsztyn_at_bptnet.pl (Grzegorz Bodaszewski) said:
>
>[...]
>->2. czy tylko udostepnia port Com2 w sieci IBM peer ?
>
>->Jezeli 1, to szukaj w tablicy routingu TCP/IP. Moze masz np.
>->wylaczone 'IP Forwarding'. Jezeli 2, to nie ruszaj TCP/IP,
>->tylko szukaj bledu w konfiguracji sieci IBM peer.
>
>Wybieram opcje 2 :)
>
>Nie wiem tylko, gdzie szukac, bo tak jak powiedzialem, nie do
>internetu (czyli np. z BBSami) laczy sie bez problemow.

Nie bawilem sie jeszcze w modem po IBM peer, wiec trudno mi cos
poradzic. Czy porownywales ustawienia modemu w 'IBM Internet Dialler'

i tym dobrze chodzacym programie komunikacyjnym do BBS-u ? Moze sie
rozni typ modemu albo szybkosc, albo kody inicjalizacji ?

I jakie masz protokoly powiazane z karta sieciowa - NetBios, czy
NetBios over TCP/IP, czy jeszcze cos innego, np. sam TCP/IP ?
Moze cos sie gryzie - trudno zgadnac na odleglosc :(

>ps. bylo jeszcze jajo z drukowaniem przez pear, bo widzialem drukarke,
>przesylalem jej dokument, a ona nic nie robila :)

A do kolejki na komputerze, do ktorego byla podpieta, wlazlo ?

Ja mialem ostatnio podobne jajo z Rprinterem pod Netware 3.12. Zadanie
przylazilo z sieci i siedzialo sobie w kolejce do usr... smierci,
podobnie wydruki lokalne. Wylazily wszystkie na drukarke dopiero po
odladowaniu Rprintera. Okazalo sie, ze przestawilem sobie w BIOS-ie,
glupia ofiara, port na EPP (albo ECP, nie pamietam), a w OS-owym
configu siedziala najspokojniej w swiecie linijka
BASEDEV=PRINT01.SYS /IRQ :-) Drukarka dla Novella tez byla
zdefiniowana jako 'remote parallel with IRQ7'
Przestawilem typ portu na SPP i ruszylo.

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl