Re: OS/2 v.3.0 vs OS/2 v.4.0

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 15 May 1997 - 08:40:15 MET DST

Marek Wojciechowski <mw_at_chem.pg.gda.pl> wrote:

>na 486 DX2 66 16 MB ram, i jak na moje potrzeby chodzi znakomicie,

>Pytanie, czy jesli zrobie upgrade do Warp 4 to wydajnosc znacznie spadnie,
>czy tez da sie na tym pracowac.

pracowac oczywiscie sie da. ale w merlinie problemem jest RAM.
16MB to troszku malo. zeby chociaz 24MB :) rozumiem ze masz 2 x 8MB.
dolorz 3cia kostke.

>Oczywiscie nie mam zamiaru instalowac
>VoiceType-a.

ja mam oczywiscie silniejszy sprzet teraz od dx2 66 prawie
wszystko jest silniejsze :) ale tez nie instalowalem voice type.
po prostu pelna obsluga sieci lan (tcp/ip peer netware) oraz
emulgator wingrozy zajmuja mi wystarczajaco duzo pamieci.
32mb daje juz komfort pracy. jesli masz dwa dyski, to dobrze
abys mial plik wymiany na innym dysku niz ten na ktorym
masz zainstalowany os/2 . z tym ze nie chodzi mi o inna
partycje, ale o fizycznie inny dysk.

>Wyczytalem kiedys opinie ze Warp 4 to tak na prawde
>Warp 3 + fixpaki + kosmetyka + VoiceType,

w pewnym sensie to jest prawda.

>a wiec sam system nie powinien
>miec wiekszych wymagan od v.3 + fixpak, a moze sie jednak myle?

> Marek Wojciechowski

moduly sa troche bardziej rozbudowane, przez co
pozeraja troche wiecej ramu. zasadniczo szybkosc
jest taka sama, ja nie odczulem roznicy. chociaz musze
zauwazyc, ze procesy potrafia plynniej sie omijac. mniej
sobie przeszkadzaja.

aha. jak juz sie zdecydujesz na instalke merlina,
to od razu zaloz na niego fix'a .
ftp://pluton.pol.lublin.pl/sys/pub/os2/ a dalej juz znajdziesz :)

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |