Re: OS/2 + Virge

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 19 Apr 1997 - 11:31:12 MET DST

jurgens_at_elektron.pl (Jerzy Ratajczak) wrote:
>Tit, Tit, Tit......TU MOWI jurgens!!!

>Tak jest z wiekszoscia kart. OS/2 potrzebuje na kartach 2x wiecej pamieci.
>Podobnie jest w kazdym razie z Cirrus Logicami.
>
> _______
> jurgens

I niby co os/2 robi z ta dodatkowa pamiecia ? wybacz ale taka VGA
ma tylko 256KB. wyswietla 640x480 16kolorow i w windowze, i w os/2.
wiec niby czemu wyzsze tryby mialyby byc ograniczone ? po co
walic do karty dwa razy wiecej pamieci ? niby czemu w wyzszych
trybach pod wingorze sobie jakos radzi, a pod os/2 to juz nie ?

wracajac do cirrusow. powiem ci cos zabawnego. na karcie
z koncowka symbolu 36 , uzyskuje dokladnie te same tryby
graficzne pod os/2 co pod wingroze. oczywiscie zostaje
mniej pamieci dla akceleratora. no i co z tego ? co najwyzej
karta mi wolniej chodzi. ale jak mam potrzebe, to korzystam i juz.

Argument ze tak jest z wiekszoscia kart, do mnie nie dociera.
bo jesli ja kupie jakas karte z 4MB ramu, to chce zeby ta karta
zachowywala sie jak 4romegowka a nie 2megowka. pod linux jakos
moge to uzyskac, pod os/2 jak zwykle sa z tym klopoty. a to tylko
dlatego, ze producenci driverow leja na to wszystko wartkim strumieniem.
Poki producenci softu nie beda otrzymywali calych ton maili w ktorych
sa zawarte oczekiwania uzytkownikow, dopoty ci producenci beda
nas ignorowac. Ja jestem tylko pojedynczym ludziem, i sam oczywiscie
nic nie zdzialam. Co z tego ze od czasu do czasu napisze
do jakiejs firmy ? odsylaja mnie do faq i tyle. nawet nie potrafia
rzeczowo odpowiedziec na pytanie, czemu pod os/2 jest wykorzystana
polowa ramu, podczas gdy pod czymkolwiek innym jest wykorzystana calosc.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |