Programowe zachowywanie pozycji i rozmiarów okien dokumentów

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Sat 29 Mar 1997 - 20:00:39 MET

Witam

Interesuje mnie możliwość programowego zachowywania pozycji i
rozmiarów okien dokumentów tak by dany dokument potrafił się otworzyć
w zapamiętanym, unikalnym miejscu.

Problem w tym, że Windows95/Wint40 zachowują się tutaj dość dziwnie bo
chociaż potrafią zapamiętać położenie folderów to plików już nie tzn.
zapamiętują położenie programu obsługującego a nie dokumentu. Rodzi
się pytanie gdzie są zapamiętywane te katalogi, że udaje się je przy
kolejnym otwieraniu odzyskać. Na pewno nie jest to przechowywane
wprost w rejestrze bo sprawdzałem. Co zauważyłem, że w plikach USER.*
po zakończeniu pracy systemu ciągi znaków odpowiadające pozostawionym
folderom rzeczywiście są tylko, że nie sposób ich odnaleźć kiedy
system działa.

Wiadomo, że taka możliwość funkcjonuje w OS/2 w odniesieniu do prawie
(a jednak nie do końca) wszystkich popularnych dokumentów gdzie
przechowuje się informacje nie tylko o pozycji, ale ikony, tła,
położenia zawartości. Jakby tak pomyśleć to win też przechowuje
informacje o folderach. Gdzie to u licha się chowa ?! Zarówno pod osem
jak i windą.

Interesuje mnie także taki efekt, że pozostawiony na Pulpicie otwarty
folder rozwija się przy kolejnym uruchomieniu systemu.

Wydaje się, że obie te rzeczy mają ścisły związek bo w Win przy
przeładowywaniu, folder zachowuje się prawidłowo a dokumenty już nie.
Zaznaczam, że chodzi o w miarę precyzyjną odpowiedź, gdyż rozwiązanie
zachowywania swoich dokumentów to ja nawet jestem w stanie zrobić, ale
zapewne będzie to półśrodek. Zakładam, że realizuje to jakoś system a
nie tylko osobne programy.

pzdrwm