Re: OS-owa Netszkapa a sprawa polska

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_polbox.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 01:26:42 MET

In <334aff20.8002753_at_news.icm.edu.pl>, radekp_at_usa.net (Radoslaw Poplawski) writes:
>24 Mar 1997 16:55:48 GMT, calder_at_ikp.atm.com.pl (Tomasz Stelmaszczuk)
>napisał(a):
>/>szkapa w tej konfiguracji zre polskie fonty tylko wtedy, gdy sa
>/>zapisywane w konwencji &#. Sprobuje popracowac tak, zeby wchlaniala
>/>poprawnie reszte.
>
>No i zle! Zapis za pomoca &#numer zawsze odnosi sie do znakow z
>zakresu ISO 8859-1.
Nie obraz sie ale masz fascynujaca zdolnosc wytykania bledow
w postepowaniu, ktorego nie przeanalizowales.
>Stosuje sie go wtedy, gdy projektuje sie strone w
>np. ISO 8859-2 i potrzeba umiescic znak z charsetu ISO 8859-1 (np.
>francuska lub niemiecka literke).
M.in. u nas jest akurat odwrotnie. To wlasnie znaki polskie posiadaja
explicite wskazanie na kod. Jakim cudem mialbym wskazywac polski
znak w ISO Latin 1 ?
Nie pomyliles czegos ?
>Po prostu do bugu w szkapie dolozyles jeszcze jeden bug :).
Nie wydaje mi sie. Naprawde.
Gdzie widzisz blad, jesli tak zapisywane strony jak u nas czytane
sa poprawnie przez WebExplorera i (po lopatologicznym wytlumaczeniu
jaki charset - tu ISO Latin 2 -ma byc brany) Netscape Navigator ?
Popraw mnie, prosze, jezeli jestem w bledzie.
BTW: pozniejsze doswiadczenia wykazaly, ze z takim netscape.ini
jaki umiescilismy na naszej WWW strony zapisywane standadowo
rowniez poprawnie sa czytane (vide: www.polbox.pl) a dopiero
w niektorych sytuacjach szkapa zaczyna uprawiac wlasna polityke
dekodowania.
                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.atm.com.pl/~calder e-mail: calder_at_ikp.atm.com.pl