Re: OS-owa Netszkapa a sprawa polska

Autor: Mirek Nowakowski (mirnow_at_infoservice.com.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 09:31:27 MET

On Fri, 21 Mar 1997 04:23:08 +0100 (CET), Adam Plaszczyca wrote:

>Zrobilem i tez nie dziala :-(((
>A moze to kwestia fontow?
>Albo czgos innego?
>A tak wogole, to pod ktora wersja OS/2 to sie zrobilo?

Juz pisalem: chodzi mi to z polskim Merlinem i Merlinem PL z nalozonym
angielskim FixPakiem #1 (na dwoch roznych komputerach w dwoch roznych
miejscach).

Zauwazylem tez, ze po wejsciu na jedna ze stron (kodowanej w ISO-8859-2
ale bez informacji o tym w naglowku, tzn bez tagu META) zadzialala opcja
Options|Document Encoding.

No to jak tak, to wlazlem w NETSCAPE.INI jeszcze raz, tym razem w "Intl"
(wielkie "I", reszta malymi) i kluczowi "URL Charset" nadalem wartosc
"ISO-8859-2" -- bez cudzyslowow oczywiscie). Tym razem edytor INI z FM/2
okazal sie za slaby, ale MultiMaint poradzil sobie w ten sposob, ze
dodalem klucz "URL Charset2" o podanej przed chwilawartosci, nastepnie
skasowalem "URL Charset", a wreszcie przemianowalem "URL Charset2" na
"URL Charset".

Uwaga: klucza "URL Charset" w sekcji "Intl" moze nie byc, trzeba w
Netszkapie wywolac Options|Document Encoding i wybrac np. ISO-8859-2, a
nastepnie wyjsc z programu.

Sprawdzone na stronie www.agh.edu.pl/ogonki, www.pg.gda.pl i
www.man.poznan.pl

Jak ktos ma jakies inne doswiadczenia to niech sie dzieli! Jak powiada
Zagloba, "nie masz takowych terminow, z ktorych sie viribus unitis przy
Boskich auxilliach podniesc nie mozna". Moze nadszedl czas na
podniesienie sie (przynajmniej czesciowe) z "niepolskiej" Netscape/2, i
to bez "wiedzy i zgody" a nawet wbrew pierdolowatosci producenta?

OSciski!
Mirek Nowakowski