Literki napedow w OS/2 (bylo: Jak zainstalowac drugi HD ?)

Autor: Przemyslaw Osocha (osocha_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 10:50:11 MET

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>Czy moglbys udzielic blizszych lub nawet kompletnych informacji
>na ten temat ?

Prosze bardzo:
Plik: ext2_230.zip z CD-ROM "Software" 1-2/97 (na internecie trzeba
poszukac)
Jest to free driver do ext2fs Linuxowego pod OS/2. Z ciekawostek, jest
nawet opis jak na tym posadzic OS/2 (na systemie plikow Linux-a).
Podobno nie ma ograniczen cache (nie jak HPFS 2MB), zachwalaja to
zatem do jakichs duzych linkowan (przepraszam - pamiec komputera jest
ograniczeniem ;-). Ma komplet narzedzi - tzn. bez Linuxa mozna
zakladac ext2fs, formatowac, montowac, tworzyc linki itd.

A teraz o driverze do partycji (zawartym w pakiecie)
EXT2FLT.FLT pozwala dowolnie ustalic kolejnosc liter partycji na
twardych dyskach. Primary na 2-gim dysku wcale nie musi sie wepchac
jako D: przesuwajac OS-a dalej, tak ze sie przestaje bootowac. Mozna
zobaczyc partycje Primary ktora jest Hidden, itd.
Sterownik wydaje sie bezpieczny, gdyz wchodzi w configu przed
driverami dysku, tak ze pozniej juz chyba nic nie miesza.

do configu dopisuje:
BASEDEV= EXT2FLT.FLT /W /A /M 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
albo :-)
BASEDEV= EXT2FLT.FLT /W /A /M 11,10,9,3,8,7,6,5,4,2,1,0

cyferki oznaczaja FIZYCZNA kolejnosc partycji (np. prim, prim hidd.,
ext, ext, prim na 2 HDD, ext na 2 hdd itd), a nie sposob w jaki
normalnie sa im przyporzadkowane litery.
I teraz bez wzgledu czy w drugiej szufladzie mam dysk z Primery, czy
bez primary, czy w ogole mam tam dysk , to OS/2 z literki E: na 1
dysku zawsze startuje!

Przemek

Przemyslaw Osocha E-mail: osocha_at_mech.pk.edu.pl

Cracow University of Technology
al. Jana Pawla II 37, PL-31-864 Krakow, Poland
tel: (+48+12) 480555 ext.3480, fax: (+48+12) 484436