Re: Jak zainstalowac drugi HD ?

Autor: Przemyslaw Osocha (osocha_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 06:27:09 MET

rcha_at_usk.pk.edu.pl (R. Chrzaszcz) wrote:
>musze przeniesc z komputera 486 na drugi (Pentium) duze zbiory (sieciowo jest
>to wykluczone).
dlaczego? Przez siec jest to b. wygodne, puszcza sie kopiowanie, a
wieczorem juz gotowe!

>Komputer Pentium, dysk HPFS z Warpem 3.0, drugi komputer 486
>BOOT Manag. HD FAT/HPFS z Warpem 3.0. Zainstalowalem dysk z 486 do Pentium i
>mimo wielu prob ustawienia w Setup nie udalo sie wystartowac OS'a.
>Podobnie do nie udalo mi sie wystartowac systemu, gdy do komputera Pentium
>podpinalem drugi dysk (FAT).
> Jak "zmusic" komputer Pentium do pracu z dwoma dyskami?
>Dzieki za wszelkie uwagi.
>Ryszard

Domyslam sie, ze problem nie polega na zmuszaniu Pentium do obslugi
drugiego dysku, bo po ustawieniu zworek i setup-u nie powinno byc
problemow.
Przypuszczam, ze chodzi o to iz na drugim dysku jest partycja Primary,
ktora wchodzi jako D: i w efekcjie OS/2 przesuwa sie na jakas kolejna
literke i nie chce startowac. Czy mam racje?

Jesli tak, to rozwiazan jest kilka, np.:
1. Na 2-gim dysku wylaczyc partycje Primary (np. DiskEditorem)
2. Zabootowac system z 2 pierwszych dyskietek OS-a i mozna spokojnie
kopiowac (EA dzialaja) w sekcji tekstowej (XCOPY, FileCommander/2
itp).
3. W driverze do ext2fs for OS/2 jest taki sterowniczek, ktory pozwala
pod OS-em zmienic kolejnosc mapowania liter/partycji. SWIETNY -
polecam!

No i pewnie jest masa innych metod ;-)

Przemek

Przemyslaw Osocha E-mail: osocha_at_mech.pk.edu.pl

Cracow University of Technology
al. Jana Pawla II 37, PL-31-864 Krakow, Poland
tel: (+48+12) 480555 ext.3480, fax: (+48+12) 484436