Re: Szczere wyznania nt OS/2

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sun 16 Feb 1997 - 12:33:09 MET

In <19970215214626.3306def2_at_elektron.pl>, jurgens_at_elektron.pl (Jerzy Ratajczak) writes:
>Tit, Tit, Tit......TU MOWI jurgens!!!

>Tzn? Fonty na pudelku nie podpowiadaly odbiorcy?

Warunki zwrotu nie wynikają wyłącznie z naszego "widzi mi się".
Musimy - podobnie jak sprzedawcy garderoby - liczyć się z możliwością,
że następny klient nie zechce kupić towaru, który ktoś już miał w rękach.
Te same reguły obowiązują przy sprzedaży dowolnego towaru i nie wynikają
- zapewniam ! - z braku szacunku dla kupującego ale z faktu, że sprzedaż jako
taka ma na celu osiągnięcie jakiegoś dochodu - nie jest batomiast działanością
charytatywną. Bezinteresowne jest - a przynajmnie winno być - pisanie artykułów,
wymiana doświadczeń itp. Nie można jednak wymagać, by w jakiejkolwiek
działalności tzw. gospodarczej oferować warunki, które okazałyby się samobójcze.
IBM jako taki nie oferuje programu "try, before you buy", toteż nasze możliwości
są tu zerowe. Gwoli ścisłości, przyznać trzeba, że podczas obecności na rynku wersji
OS/2 Warp Connect kilku klientom wysłaliśmy, tytułem testów, kopie NFR
tego pakietu. Jednemu z nich mimo naszego (i nie tylko) wsparcia nie udało się poprawnie
zainstalować pakietu i jedyne koszty jakie poniósł to ok 24 PLN (servisco).
Moja uwaga nt. przypuszczalnej nielegalności posiadanego oprogramowania wynikała
z treści listu, którą można streścić tak: "nie potrafię sam poradzić sobie
z instalacją OS'a, więc pakiet jest do d...". Nie zawarto nawet jednego poprawnie
sformułowanego pytania ! Nie było najmniejszej próby konsultacji
kompatybilności sprzętu z Os'em przy udziale dowolnego ze sprzedawców !
Dlaczego wreszcie ZŁODZIEJA oprogramowania traktuje się na warunkach
lepszych niż tego, kto kradni radia samochodowe, obrabia kioski ?
Solidarność zawodowa ?

       best regards
  Tomasz Stelmaszczuk
         Calder