Re: Polski Merlin

Autor: Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 15:43:56 MET

Andrzej J. Piotrowski (A_J_P_at_it.com.pl) wrote:
> Ja posiadam, nie widziałem angielskiej, więc powiem co jest w polskiej:
> Voice Type jest na płytce. Ponoć można doinstalować, ale będzie działał tylko Dictate (po
> angielsku), bo wydawanie poleceń się nie rozumie z systemem :(((( właśnie dlatego

'Nie rozumie sie' po wyjeciu z pudelka, ale mozna go douczyc polskich
komend. Ja tak zrobilem i jestem calkiem zadowolony. Inna rzecz,
ze nie uzywam VT na codzien, szybciej jednak steruje sie systemem
za pomoca skrotow klawiszowych.

> Oprócz tego usługi sieciowe i reszta. Z pozoru wydaje się, że cały Warp jest spolszczony -
> to tylko pozory. Jak się zajrzy głębiej, to wszystko po angielsku.

Zostal spolszczony caly Base System lacznie ze wszystkimi helpami,
Klient plikow i drukarek, LAPS, LAN Distance, Peer, Works, FaxWorks,
Tutorial i sporo książek w postaci elektronicznej. Z duzych pakietow
w wersji angielskiej pozostalo niestety TCP/IP z przyleglosciami.

> Jeszcze dochodzi do tego Aplications Sampler i Notes.

To oczywiscie nie bylo w ogole polonizowane. Klient Notes 4 jest
po polsku, ale pod G95.

Tomek