Re: OS/2 do bani

Autor: Andrzej J. Piotrowski (a_j_p_at_it.com.pl)
Data: Thu 23 Jan 1997 - 20:22:47 MET

On 20 Jan 97 at 18:36, Mirek Nowakowski wrote:

> On Sun, 19 Jan 1997 13:02:14 +0100, Andrzej J. Piotrowski wrote:
>

> Mozesz sprecyzowac, co to znaczy "nie ma"? System sie wywraca? Dysk
> zaczyna mlec, a po chwili przestaje i nic sie nie dzieje? Jakies
> komunikaty systemu? A poza tym: jaki OS, jaka karta graficzna, ile
> pamieci, jakie drivery? Trudno cos radzic w ciemno...

Chyba "nie da". Tzn., ze czlowiek przyzwyczajony do rozdzielczosci
1200x1000 kiepsko operuje okienkami w 640x300. Pracowac sie da - ale
sie nie da :-)

> Mielismy juz tu na licsie jednego, ktory uzywal tylko jednego "systemu",
> i dlatego on byl dla niego najlepszy. Najlepszy jest ten program, ktory
> najlepiej odpowiada _twoim_ _rzeczywistym_ potrzebom. Zeby to stwierdzic
> trzeba w "bojowych warunkach" popracowac z tym, co jest dostepne i wtedy
> podjac decyzje. Argumentacja "ponoc najlepszy" nadaje sie do kosza...

PMMAIL jest OK! Tyle, ze ma wylaczonych duzo waznych opcji. Bede
musial spiracic - bo nie chce kupowac (mieszkam w Polsce), poniewarz
wiele sharewaru chodzi ze wszystkimi opcjami. Tak a propos (pewnie
nikt nie odpowie), czy ktos nie zna ftp z warezami pod OS2, badz
strony z crackami pod tenze system?

> [...]
> Twojego rozeznania w tym, co jest na rynku. Przeciez pod Warpa jest
> wszystko, czego dusza zapragnie (no, moze z wyjatkiem czytnika newsow
> pracujacego w trybie off-line, i to tylko przy dodatkowym zalozeniu, ze
> wykorzystujesz ISO-8859-2, bo przy pracy "na zachodzie" jest Neologic;
> zreszta, jak masz dobre lacze, to istnieje Yearn/Souper, ktorego
> instalacja, jak sie przeczyta to, co jest w soupinst.zip i zciagnie sie
> yrndl140.zip tez nie sprawi klopotow). Poza tym, jak sie juz koniecznie
> chce jezdzic na programach DOS/WIN, to warto zastanowic sie nad SIO --

Juz pisalem w innych mailach Netscape/2

> Tu sie nie wypowiadam "merytorycznie" (bo nie wiem), ale metodycznie. Sa
> na sieci pliki informujace o tym, jaki sprzet jest zgodny z OS, jaki
> sprawia problemy, a jaki nie chodzi w ogole. Mysle, ze od tej lektury
> nalezalo by zaczac.
Gdzie (adresy)?

> Juz o tym byla mowa. Sa programy ftp, ktore potrafia wznowic transmisje
> po awarii i dociagnac reszte (polecam ncftp, jest natywna wersja pod
> OS/2), nawet z innego serwera (jezeli tylko ten "rozumie" z~a~danie
> reget).
No tak, tylko troche szkoda, ze OS restartuje pulpit, widzac, ze cos
psuje i nie pyta sie o zdanie.

. I nie wrzeszcz od razu, ze jakis
> system jest do bani. To dla mnie reakcja cokolwiek histeryczna i na
> wyrost.
Musialem, bo inaczej nikt by mi nie odpowiedzial. Przedtem wysylalem
kilka maili i nic.

Caly czas sa np. problemy ze skanerem i nie wiem o co chodzi. Nie
moge tez konwertowac plikow Worda do Star Office z dobrymi znakami,
co uniemozliwia mojemu ojcu "przesiascie" sie w pelni na OS2. W
koncu, jak daje komus jakies pliki, to nie moze ich dac w formacie
Star Office.

Lech Wiktor Piotrowski
    a_j_p_at_it.com.pl