Re: Boot Manager i DOS

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 19 Jan 1997 - 10:30:44 MET

maf_at_ub.ists.pwr.wroc.pl (Mariusz Fras) wrote:

>Owszem da sie. Robi to wlasnie BM. Tylko moze niedokladnie sie wyrazilem.
>Piszac dysk D mialem oczywiscie na mysli druga z kolei partycje primary na
>pierwszym dysku (oczywiscie DOS takiej nie zobaczy jako D ale sa systemy
>co to potrafia). Nie jestem pewien ale BM robi to zdaje sie tak, ze zamienia
>kolejnosc opisow partycji w tablicy partycji dysku.
>
>maf

zdaje sie ze w danej chwili tylko jedna partycja primary moze
byc dostepna, pozostale musza byc ukryte. ta partycja zawsze zglasza sie
jako C, bez wzgledu na jej umieszczenie w tablicy partycji, i fyzycznym
miejscu na dysku. Zreszta i tak brana jest zawsze kolejnosc z tablicy
partycji. Dopiero po C sa sprawdzane partycje extended, ktore wystepuja
jako pozostale litery. zdaje sie ze tak robia wszystkie systemy, oprocz.....
... no wlasnie. oprocz windowza NieTego. W tym ostatnim mozesz sobie
tak politerowac, jak sobie chcesz. Ja to zrobilem, ale mi rozwalilo
tablice partycji :)) i sie potem jak glupi zastanawialem czemu mi linux
nie chodzi, a jemu po prostu swap partition wylazla poza geometrie dysku.
to wszystko 'dzieki' necrosoftowi. tak wiec proponuje ostroznosc.