Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Wed 08 Jan 2003 - 21:15:00 MET

Jesli chodzi o lampę karbidową jako przyrząd do oswietlania, to można
nabyć takowe w niektórych dobrych sklepach turystyczno-górskich jako
wyposażenie grotołazów. Zazwyczaj palnik jest z dodatkową lampą na baterię i
to razem do przykręcenia do hełmu, a baniak na wodę i karbid (czyli wytwornica)
 z metalu lub tworzywa do zawieszenia np. u pasa, oczywiscie oba fragemnty połączone wężem którym płynie acetylen. W tej chwili mam już tylko wytwornicę, bo moja droga małżonka posiała
gdzies hełm z lampą własciwą (zapewne zgubiła w terenie). Natomiast lampy górnicze bywają też na giełdach staroci we Wrocławiu,
a zapewne też w Wałbrzychu jesli takie bywają.

                                mjb

--
Marek J. Battek
tel. 0-601 722945, ++48/71 3484173